Cala d'Hort - Cala Vedella - Puig Pelat - Sa Barbada - Cala Carbó (IEE)

Photo ofCala d'Hort - Cala Vedella - Puig Pelat - Sa Barbada - Cala Carbó (IEE) Photo ofCala d'Hort - Cala Vedella - Puig Pelat - Sa Barbada - Cala Carbó (IEE) Photo ofCala d'Hort - Cala Vedella - Puig Pelat - Sa Barbada - Cala Carbó (IEE)

-16 ft
February 10, 2024
February 2024

near Cala Vadella, Baleares (España)

CAT/ESP

Ruta organitzada pel Grup de Coneixement del Medi de l'Institut d'Estudis Eivissencs (IEE), en aquesta ocasió dedicada als punts cardinals d'Eivissa i a alguns llocs geogràfics significatius. En aquest cas, es va visitar la zona més a l'Oest d'Eivissa, que és sa Barbada, entre Cala Carbó i Cala Vedella. La ruta es va fer amb un fortíssim vent que va provocar no poder passar pels varadors de Cala d'Hort.

Començam a la platja de Cala d'Hort. A causa del vent sortim per un minúscul carrerany que hi ha darrera la senyal d'aparcament. Dic carrerany per dir-ho d'alguna manera però es pot passar perfectament tant de pujada com de baixada (en aquest cas una mica alerta). Arribam a un caminet en pujada, ràpidament creuam el camí que va al restaurant Es Boldadó i per un caminet anam cap a la carretera de Cala Carbó, passant per un pou (km. 0,8). Després de 500 mts. de carretera giram a mà esquerra i anam per camí cap a un establiment turístic. Seguim per carrerany i un caminet cap a una urbanització (km. 2,2). A partir d'aquí vé un llarg tram d'asfalt però amb poc trànsit a l'hivern, passam per davant La Sardina Loca per agafar la carretera de Cala Vedella (tram potencialmente perillós). Giram a la dreta per entrar al carrer que va al Club Aquarium. En suau baixada anam cap a Cala Vedella fins que al km. 4,8 agafam unes escales que ja ens deixen a la mateixa platja. Sortim de Cala Vedella per l'altre costat, "gaudint" del fantàstic urbanisme de la zona.

Al km. 6,6 agafam el camí que ens durà en suau pujada al cim del Puig Pelat (km. 7,4), on hi ha una impressionant mansió. El camí segueix i es passa pel costat del radar antipateres que va instal.lar allí el Ministerio del Interior. Seguim baixant fins que ràpidament veurem un carrerany a mà esquerra que ens durà ja a la zona de sa Barbada. Durant un km. anam per un preciós carrerany amb trams de bosc fins arribar a una zona de xalets. Atenció entre els kms. 8,5 i 8,7 on si hi ha molta vegetació el pas pot ser difícil. En aquesta ocasió es podia passar bé. Agafam un dels camins que ens duran cap a Cala Carbó, on hi arribam gràcies a unes escales estratègicament situades. Sortim per l'altra costat de la platja, atenció si es fa pel tram més litoral, i ja anam a buscar el camí que haviem utilitzat per començar la ruta.

Ruta molt interessant, molt en especial la segona mitat. Tot i que els desnivells són, en general, prou assequibles, la qualifico de moderada per alguns petits trams que poden ser una mica tècnics però per gent acostumada a caminar i a la muntanya, la ruta seria fàcil i es podria fer en tres hores tranquilament. A destacar les vistes impressionants des Vedrà i dels illots de Ponent a diversos moments de la ruta.

++++++++++++++++++++++++++++++
Ruta organizada por el Grup de Coneixement del Medi del Institut d'Estudis Eivissencs (IEE), en esta ocasión dedicada a los puntos cardinales de Eivissa y a algunos lugares geográficos significativos. En este caso, se visitó la zona más al Oeste de Ibiza, que es sa Barbada, entre Cala Carbó y Cala Vedella. La ruta se hizo con un fortísimo viento que provocó no poder pasar por los varaderos de Cala d'Hort.

Empezamos en la playa de Cala d'Hort. Debido al viento salimos por un minúsculo sendero que hay detrás de la señal de aparcamiento. Digo sendero por decirlo de alguna manera pero se puede pasar perfectamente tanto de subida como de bajada (en este caso con cuidado). Llegamos a un caminito en subida, rápidamente cruzamos el camino que va al restaurante Es Boldadó y por un caminito vamos hacia la carretera de Cala Carbó, pasando por un pozo (km. 0,8). Después de 500 mts. de carretera giramos a mano izquierda y vamos por camino hacia un establecimiento turístico. Seguimos por sendero y un caminito hacia una urbanización (km. 2,2). A partir de aquí viene un largo tramo de asfalto pero con poco tráfico en invierno, pasamos por delante de La Sardina Loca para tomar la carretera de Cala Vedella (tramo potencialmente peligroso). Giramos a la derecha para entrar en la calle que va al Club Aquarium. En suave bajada vamos hacia Cala Vedella hasta que en el km. 4,8 tomamos unas escaleras que ya nos dejan en la misma playa. Salimos de Cala Vedella por el otro lado, "disfrutando" del fantástico urbanismo de la zona.

En el km. 6,6 tomamos el camino que nos llevará en suave subida a la cima del Puig Pelat (km. 7,4), donde hay una impresionante mansión. El camino sigue y se pasa junto al radar antipateras que instaló allí el Ministerio del Interior. Seguimos bajando hasta que rápidamente veremos un sendero a mano izquierda que nos llevará ya a la zona de sa Barbada. Durante un km. vamos por un precioso sendero con tramos de bosque hasta llegar a una zona de chalets. Atención entre los kms. 8,5 y 8,7 donde si existe mucha vegetación el paso puede ser difícil. En esa ocasión se podía pasar bien. Cogemos uno de los caminos que nos llevarán hacia Cala Carbó, donde llegamos gracias a unas escaleras estratégicamente situadas. Salimos por el otro lado de la playa, atención si se hace por el tramo más litoral, y ya vamos a buscar el camino que habíamos utilizado para empezar la ruta.

Ruta muy interesante, muy especialmente la segunda mitad. Aunque los desniveles son, en general, bastante asequibles, la califico de moderada por algunos pequeños tramos que pueden ser algo técnicos pero para gente acostumbrada a andar ya la montaña, la ruta sería fácil y se podría hacer en tres horas tranquilamente. A destacar las vistas impresionantes de Es Vedrà y de los islotes de Poniente en diversos momentos de la ruta.