Cala Anguila - Cala Varques ( Porto Cristo )

Photo ofCala Anguila - Cala Varques ( Porto Cristo ) Photo ofCala Anguila - Cala Varques ( Porto Cristo ) Photo ofCala Anguila - Cala Varques ( Porto Cristo )

May 19, 2024
May 2024

near Cala Mendia, Baleares (España)

Ruta costera desde Cala Anguila i arribant fins a Cala Varques.
De cami passam per Cala Mendia, Cala Falcó i Es Caló Blanc.
També arribam fins a la cova des Moro i passam vora la Cova del Pirata, que es troba tancada.
És una ruta fàcil, però que a trams, i sobretot per anar, fa mal caminar.
Cami marcat sense pèrdua, però trams de terra i pedres amb puntes, que fa mal caminar i hem d'anar alerta a no torçar un peu.

Partim ja casi vora Cala Anguila i atravessam la platja i pujam per unes escales que ens duran a fer un petit tram vora l'urbanització que hi ha i que ens durà a Cala Mendia, que està molt aprop.

Tornam atravessar la platja i anam bordejant per les roques, per cami marcat, vora la costa.
Arribam a un tram vora una urbanització i hem d'anar bordejant per un cami que han obert entre les mates i la zona ajardinada dels apartaments.

Al cap de poc, arribarem a un cami marcat de terra que pareix un passeig i que vora la costa ens durà a Cala Romàntica o s'Estany d'en Mas. És un tram de passeig molt guapo.

Tornam atravessar Cala Romàntica i pujam per dins pinar el petit tram que hi ha fins que arribam a dalt.

A partir d'aqui, ja anirem per cami marcat, vora el mar i per cami de terra i pedres, amb pedres puntxegudes que hem d'anar alerta a enganxar-ne una i a torçar un peu.
El cami ja és tot recta. No té pèrdua.

Just abans d'arribar a Cala Falcó, ens hem de desviar, per anar baixant cap al mar per anar a veure la Cova del Moro.
És una petita baixada, que pareix complicada, però anant alerta i mans i cul a terra es fa sense complicacions.
Una vegada hem baixat, seguim cami marcat i a 100 mts hi ha la cova. Està amagada, vora un petit replà i dins la roca.
Veim el forat petit de l'entrada i ens hi ficam acotats.
Una vegada dins ens podem posar drets i és necessari dur un frontal , ja que sino no vorem res.
A dins, es mes gran del que ens pensam i es per veure.

Tornam pujar per allà mateix on hem baixat, i seguim altra vegada cami marcat.

Hem d'atravessar un portell per un esboldrec que hi ha i ja arribam a Cala Falcó.
Desde d'alt, podem veure el cami que hem de fer tornat a pujar i ja ben aprop arribarem al famós pont, similar a Es Pontàs de Santanyi.

Seguim cami i arribarem al petit Caló Blanc i una vegada atravessat ja arribarem a Cala Varques, una cala amb una aigua espectacular. Té una platja més gran i una mes petita.

Tornam enrera per on hem vengut fins que arribam al portell, que una vegada passat agafarem cami de grava cap a ma esquerra.

Al cap de poc, agafam a la dreta, altra cop per cami de grava ben marcat. Just al poc d'haver voltat, passarem vora la Cova del Pirata, ara tancada per raons de seguretat. Si l'heu poguda visitar, és espectacular, amb un petit llag a dins.

Seguim pel cami, passant vora la depuradora. Una vegada arribam a ella, el cami que queda és asfaltat i ens durà a passar un petit tram per dins recinte hoteler, que hi ha dret de pas.

Una vegada sortim de Cala Romàntica, val mes anar per on hem anat al principi, ja que ens hem ficat dins recinte turistic i menos mal que hem trobat la sortida oberta!! 3.5