Photo ofÇakmak Hattı: İkinci Dünya Savaşı Savunma Sisteminin İzinde Kestanelik, Nakkaş, Bahşayiş Photo ofÇakmak Hattı: İkinci Dünya Savaşı Savunma Sisteminin İzinde Kestanelik, Nakkaş, Bahşayiş Photo ofÇakmak Hattı: İkinci Dünya Savaşı Savunma Sisteminin İzinde Kestanelik, Nakkaş, Bahşayiş

one day 59 minutes
March 11, 2018
March 2018

near Kestanelik, İstanbul (Türkiye)

Anne-Laure, Irina, ve Kerem yürüdüler. İrina çamur yığınına kapaklandı.

Şimdiye dek, hattın üzerindeki tüm koruganları kaydediyordum, ama o kadar çok var ki, bu sefer sadece bir kaç tanesini işaretledim.

Çoğu korugan tarlaların içinde kalmış. Bunlara yürürken ekine zarar vermemek için, varsa traktör lastik izleri takip edilmeli. Grup olarak yürünüyorsa, daha da dikkatli olmak lazım.

Bir dürbün bulundurmak faydalı olacaktır.

Ulaşım: Süper kolay. Metrobüs Beylikdüzü -> 401 ile Çatalca -> 1 nolu dolmuş ya da 404 numaralı İETT otobüsü ile Kestanelik. Nakkaş ve İzzettin'de de araç çalışıyor. Bahşayiş'ten de Çatalca'ya saatte bir araç var.

Tüm köylerde bakkal ve kahve var.

Biz, Kestanelik'ten sonra altıncı kilometreye kadar batı savunma hattında kaldık, sonra bir dereyi geçmek için doğu hattına geçtik. Km 20, tekrar batı hattının hemen dibindeki stabilize yola döndük.

Rota, yazın yürümek için berbat olacaktır: tarlada terler durursunuz. İlkbaharın erken dönemlerinde, tarlalar balçık ve su birikintileri ile kaplı, en iyisi bot yerine, açık ayakkabı ile şlops şlops yürümek.

Üç çeşme rotada işaretli.