Çakmak Hattı: İkinci Dünya Savaşı Savunma Sisteminin İzinde Bahşayis, Nakkaş

Photo ofÇakmak Hattı: İkinci Dünya Savaşı Savunma Sisteminin İzinde Bahşayis, Nakkaş Photo ofÇakmak Hattı: İkinci Dünya Savaşı Savunma Sisteminin İzinde Bahşayis, Nakkaş Photo ofÇakmak Hattı: İkinci Dünya Savaşı Savunma Sisteminin İzinde Bahşayis, Nakkaş

December 15, 2018
December 2018

near Bahşayış, İstanbul (Türkiye)

İrina ve Kerem tarafından yüzüldü.

Oldukça deneysel bir yürüyüş yaptık: Geçen sene aynı dönemde inanılmaz su birikintileri ve balçık içinde yürüyerek sefil olmuştuk. Bu sefaletin, geçen sene kötü bir güne rast gelmemizden kaynaklı bir talihsizlik olduğuna hükmederek, aynı bölgeye yollandık. Gördük ki, geçen sene yaşadığımız berbat şartlar, bütün mevsim boyunca devam ediyormuş. Bu yürüyüşü ıslak mevsimde gerçekleştirmek mümkün. Zevk almak ise imkansız (eğer kamçılanmaktan hoşlanan bir tipseniz, o zaman kışın yürümenizi salık veririm).

Normalde su kaynaklarından bahsetmem gerekir, ama bu yürüyüş için bu konu gündemimizde yoktu.

Ulaşım:
Bahşayis: Metrobüs ile Büyükçekmece -> Çatalca -> Havalimanı sapağından otostop ya da saatte bir geçen minibüs.
Nakkaş'tan ise yarım saatte bir Çatalca'ya minibüs var.

Bahşayis'te bakkal var ama oradan peynir almayın. Her iki köyde de kahve var. Nakkaş eski bir yerleşim, iki güzel çeşmesi, bir de türbesi, ve güzelce de bir camii var.

Yürüyüşte ekine zarar vermemeye dikkat etmek lazım!

Rotada ayakkabı çıkartmalı dere geçişi var.

Kuzey Marmara otoyolu bu rotayı kesiyor, ve kısa bir süre sonra kuzey-güney ekseninde otoyolu geçmek için alternatif güzergahlara gidilmesi gerekecektir.