Cadaqués- Monestir Sant Pere de Rodes per la Cresta

May 4, 2014
May 2014

near Cadaqués, Catalunya (España)

Primera meitat de ruta sense cap dificultat sortint de Cadaqués per la carretera de les aigues, arribant a Perafita, mas de la Llobatera, mas Romanyà fins encreuament carretera Cadaqués - Roses i E.V.A. 4.
Segona meitat de la ruta amb més dificultat començant amb una pujada fins la barraca d'en Misses, i altres dues fortes pujades per la carena de la serra de Rodes. L'últim tram fins el castell de Sant Salvador trascorre per una cresta de roques i camí quasi bé inexistent que relanteix obligadament la marxa. Un cop al castell ja només ens queda un últim tram de baixada fins el monestir.

• Photo of aquietman
    aquietman Oct 31, 2020

La ruta la he seguit en sentit invers, per tornar del Castell Saverdera a Cadaqués. Des d'aquesta perspectiva, confirmar la dificultat que representa la cresta, i més quan es fa de baixada. Passada la cresta, el camí és gairebé sempre un corriol fàcil de seguir i molt agradable. No per restar mèrit, però el tram des de Saverdera fins la carretera de El Pení ja està marcat pels senyals de la Marxa de Resistència de Cap de Creus. En canvi, el tram que porta des de la carretera de El Pení fins a Perafita és una meravella, que no es pot conèixer sinó se segueix aquesta ruta. Per a mi, el millor de tot el camí! La baixada per pista fins a Cadaqués és l'opció més còmoda i lògica possibles, i més en el meu cas, tenint present que havia sortit de bon matí de Cadaqués seguint el GR-92 camí de La Selva del Camp i he acabat fent més de 30 quilòmetres en una sola jornada de deu hores de camí. Gràcies per haver compartit un track tan interessant!

• Photo of josagui
    josagui Jan 14, 2022

M'en alegro que t'hagi resultat útil. Bon camí!