Photo ofCADAQUÉS - FAR CAP DE CREUS - LLANÇÀ. 3er TRAM DE LA MARXA DE RESISTÈNCIA DE LLANÇÀ Photo ofCADAQUÉS - FAR CAP DE CREUS - LLANÇÀ. 3er TRAM DE LA MARXA DE RESISTÈNCIA DE LLANÇÀ

March 12, 2012
March 2012

near Cadaqués, Catalunya (España)

Els propers 7 i 8 d’abril es durà a terme la VUITENA edició de les “24 hores de Cap de Creus", organitzada per la Unió Excursionista Llançanenca.
Una de les novetats principals és que estarà inclosa dintre de la Copa Catalana de Marxes de Resistència de la FEEC. Aquest fet generarà que el nombre d’inscripcions sigui molt més elevat. L’altra novetat principal és que s’ha arribat a un acord amb el Parc Natural del Cap de Creus per què la ruta quedi permanentment marcada i d’aquesta manera consolidar la mateixa per què es pugui fer durant tot l’any.
Aquesta iniciativa es farà conjuntament amb l’Àrea de Turisme de l’Ajuntament de Llançà ja que un dels principals objectius d’aquest departament és posar en valor el territori a través del senderisme. Així doncs, l’Àrea de Turisme s’encarregarà principalment de la promoció i comunicació de l’esdeveniment, seguint el model de les activitats realitzades fins avui en dia per part de la Unió Excursionista Llançanenca.

ITINERARI TOTAL

L’itinerari d’enguany començarà al Port de Llançà des d’on s’anirà fins a Cap de Ras i Platja de Garbet. Tot seguit, s'abandonarà la costa per endinsar-se cap a les muntanyes, assolint el Puig d'Esquer, on trobarem unes vistes impressionants de tota la banda nord del Cap de Creus.
D'allà es davallarà per la carena fins al Mas Patiràs, enllaçant al GR 11, que ens portarà fins a Sant Silvestre i Valleta per retornar de nou a Llançà, concretament a l’Oficina de Turisme. Després es continuarà per el camí que condueix a Roca Miralles fins arribar a l'imponent Monestir de Sant Pere de Rodes i ascendir a les runes del Castell de Sant Salvador, mirador excepcional d'aquestes contrades.
En deixar la cresta, creuarem per la carretera que va de Roses a Cadaqués, i anirem fins a la Cala Joncols, on retrobarem, de nou el mar. D’aquí ens dirigirem cap al nord, a Cadaqués i a Port Lligat, per anar a cercar el Camí de Ronda.
Un cop superat el Cap de Creus, ens dirigirem cap al Mas Vell i Sant Baldiri direcció Port de la Selva. Resseguint el Camí de Ronda de Port de la Selva a Llançà, cala a cala, s'arribarà a la població de Llançà, i es finalitzarà la marxa a la Plaça Major de la Vila
El tercer tram de la ruta (De Cadaqués a Llançà) destaca per ser el que té menys desnivell i més contrast paisatgistic. Es comença de cadaqués seguint el litoral fins a arribar al Far del Cap de Creus. En aquest tram podrem gaudir de platges verges espectaculars recollides dintre del Cap de Creus. Una vegada arribem al Far seguirem en direcció a El Port de la Selva tot entrant en els racons més macos del Parc Natural del Cap de Creus. Durant aquest tram ens donarà la sensació d'estar en un paisatge propi d'alta muntanya. Trobarem Masos, zones boscoses, i en molts moments de l'any vaques. Una vegada arribem al Coll de l'Oratori ens tornarem a retrobra visualment amb el mar tot baixant un corriol que ens conduirà a El Port de la Selva. Des d'allà seguirem el litoral fins a Llançà pel Camí de Ronda recentment restaurat. Una vegada arribem al terme municipal de Llançà anirem cap a la Plaça Major on serà el final d'aquesta màgica excursió.