Cadaqués-Cala Sa Sabolla-Far de Cala Nans-La Reparada-Cadaqués

Photo ofCadaqués-Cala Sa Sabolla-Far de Cala Nans-La Reparada-Cadaqués Photo ofCadaqués-Cala Sa Sabolla-Far de Cala Nans-La Reparada-Cadaqués Photo ofCadaqués-Cala Sa Sabolla-Far de Cala Nans-La Reparada-Cadaqués

May 16, 2024
May 2024

•   5 2 Reviews

near Cadaqués, Catalunya (España)

Ruta circular des de Cadaqués passant per:
- Platja de Sa Sabolla (2.3 km)
- Far de Cala Nans (2.9 km)
- Basseta de Sa Planassa (4.1 km)
- La Reparada (6.5 km)
- Puig d'en Manyana (8.5 km)
- Mas D'En Baltre (10.9 km)

L’inici d’aquesta ruta circular és a l’aparcament, gratuït, que hi ha a prop de cala sa Conca de Cadaqués.
Iniciem la caminada i ens arribem a la bonica cala sa Conca. Comencem a pujar per un camí que passa per una urbanització, quan s’acaben les cases comença el Camí de Ronda (senyals grocs). El camí, que és bastant planer, va resseguint la costa ben a prop del mar però a força alçada.
Ens arribem a la cala Sa Sabolla,( és una petita cala verge de paisatge abrupte) aquesta platja és de còdols, grava y roques de pissarra, una de les més maques del voltant. Per sortir de la platja hi ha un pas una miqueta compromès pels gossos.
Continuem i ens arribem al far de Cala Nans construït l’any 1864, és espectacular, amb precioses vistes de la badia de Cadaqués.
Seguim i ens enfilem per un corriol marcat amb algunes fites per darrere del far, anem passant a prop de diverses barraques de pedra seca i seguint arribem a una pista on hi ha la Basseta de Sa Planassa (seca). Seguim aquesta pista a mà esquerra i arribem a les restes d’una bateria de costa amb molt bones vistes i més endavant passem per una construcció en ruïnes.
Seguim per un corriol que va baixant al torrent Bo, el camí cada cop és menys fresat, (millor portar pantalons llargs i màniga llarga) el corriol va pujant, sempre direcció Roses, arribem a un collet que seguim a mà esquerra fins el cim del mirador de la punta de La Reparada, amb unes esplèndides vistes sobre l’abrupte litoral del golf de Jòncols i el Cap de Morfeu.
Havent gaudit de les vistes retornem al collet i, sense camí marcat anem pujant, i seguim pel cim de la carena fins arribar al coll de Cruïlla. Seguim per la pista a mà dreta i un cop passem el Mas d’en Baltre, comencem a combinar dreceres amb pistes, sempre seguint el GR i els senyals locals, arribem a l’aparcament donant per acabada la ruta.
Cal dir que per la gran quantitat de camins i corriols que ens trobarem és imprescindible el GPS i, com he dit abans, pantalons llargs i màniga llarga .
Salut i bona caminada!!!

010 Far de Cala Nans

Far de Cala Nans

PictographPanorama Altitude 157 ft

Bones vistes panoràmiques del far

012 Barraques de pedra seca

Collet

PictographIntersection Altitude 443 ft

020 Seguim a l'esquerra

Seguim a l'esquerra d'anada i tornada

PictographPanorama Altitude 476 ft

023 Dreceres

Dreceres

• Lgironespuig May 16, 2024

Les setmanes passan volant i ja som a un altre dimecres de sortida.
    Aquesta vegada hem sortit de Cadaqués, passan per corriols entre mar i montanya amb unes vistes maravelloses, primer Cala Sa Conca, llavors la platja de la Sabolla i arribem al Far de Cala Nans, des on s’albira una foto pintoresca del poble de Cadaqués, seguim per indrets de matolls i vegetació típica de la zona que despren unes olors molt sanes i naturals.
    Amb pujades i baixades passem quasi per sobre la cala de Joncols i de tornada cap al punr de sortida per acabar amb un dinar amb tota la colla.
    Bona caminada !!!

• Photo of Gilter
    Gilter May 17, 2024

Una sortida genial i al punt per el tems, poc sol i una catifa de flors, Gracias a las ùltimas plujas després una sequera mai vista,unas vistas impresionants del Cap Norfeu i Cadaqués Far de Cala Nans, Vistas de Las Medas i Cap de Montgo