Photo ofČabulja, kružna tura: Čuljci-Gonđuša-V.Vlajina-Pjeskulja-M.Vlajina-Medvjed-Zasjeka-Vijarak-V.brdo-Čuljci Photo ofČabulja, kružna tura: Čuljci-Gonđuša-V.Vlajina-Pjeskulja-M.Vlajina-Medvjed-Zasjeka-Vijarak-V.brdo-Čuljci Photo ofČabulja, kružna tura: Čuljci-Gonđuša-V.Vlajina-Pjeskulja-M.Vlajina-Medvjed-Zasjeka-Vijarak-V.brdo-Čuljci

October 14, 2023
October 2023

near Bogodolska Ladina, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Pristup autom iz Mostara, kroz CIM na Gorance i kroz Bogodol do Čuljaka.
Evo opis preuzet od planinara Ivana Bošnjaka.
"Pored glavne staze za Veliku Vlajnu iz Bogodola postoji i pomoćna markirana staza koja bitno skraćuje ovaj uspon za 2 sata, što može biti važno za zimskih uspona ili poludnevnih tura. Od planinarske kuće u Bogodolu 840 m/nm (20 km zapadno od Mostara) nastavi se asfaltnim putem još oko 3,5 km te skrene desno na oko 3,5 km solidnog makadamskog puta čime se uspinje na oko 1350 m/nm i stiže pred kuću Vlade Čuljka odakle polazi ova skraćena staza za Veliku Vlajnu. Ovaj put se održava i zimi kada se do kuće može stići jedino terenskim vozilom. Pred kućom će vas zasigurno dočekati 3 ogromna Kavkaska ovčara,ali kad vas onjuše izgubit će interesovanje za vas.
Za nekih pola sata (1,6 km) stiže se u Dolove gdje se spaja sa glavnom stazom kao i stazom Kilava bukva-Vanjača te produžava do vještačke lokve „Gondžuša“ 1430 m/nm. Odatle počinje strmiji uspon najprije kroz bukovu šumu, a zatim kamenjarom sa niskim rastinjem. Sa vrha na 1780 m/nm se pruža veličanstven pogled na kanjon rijeke Drežanke dubok 1500 m. Prije samog vrha, na sedlu, raskrižje je grebenske staze za Vilino polje. Staza prolazi vrhom Pjeskulja, spošta se strmim grebenom i prelazi ispod Male Vlajne."
# Mi smo išli orjentaciono i na vrh Mala Vlaina, što i nema nekog smisla, jer je spuštanje preko sipara i oštrog kamenja zahtjevno i može biti opasno. Vratili smo se na markiranu stazu i pored dva putakaza popeli na vrh Medvjed. Nakon Medvjeda vratili smo se do putokaza i nastavili markom pored kamenog bunkera na bezimeni vrh sa jarbolom i željeznim križem sa kojeg se pruža izvrstan pogled na Rašku goru i vrh Medved, Prenj, Velež te Čvrsnicu. Silazimo kroz Zasjeku pa se penjemo i nastavljam sa opisom od I.B.# Staza dalje vodi južno pored jame Čavkavice i strmo se spušta ka napuštenim objektima Katunine na 1400 m/nm gdje slijedi prilaze ovim kućama do markiranog makadamskog puta. Staza se proteže ovim putem kroz Dolove i penje te proteže grebenom sve do raskrižja staza sa spomen-klupom " # Od klupe smo nastavili markiranom stazom koja je došla iz Bogodola, prema Velikoj Vlaini. Prije Gonđuše smo skrenuli lijevo, uzbrdo, i vratili se stazom u Čuljke.
U povratku smo svratili u planinarki dom na Bogodolu.

PictographCar park Altitude 4,514 ft

PictographLake Altitude 4,724 ft

Nema vode

Nema potrebe ići na vrh Mala Vlaina. Treba nastaviti markiranom stazom do vrha Medvjed.