Photo ofCabrils – Turó d’en Torres/Parera – Coll de Porc – La Pedra d’en Toni – Tombes Medievals – Zona esportiva – Cabrils Photo ofCabrils – Turó d’en Torres/Parera – Coll de Porc – La Pedra d’en Toni – Tombes Medievals – Zona esportiva – Cabrils Photo ofCabrils – Turó d’en Torres/Parera – Coll de Porc – La Pedra d’en Toni – Tombes Medievals – Zona esportiva – Cabrils

May 10, 2024
May 2024

•   5 2 Reviews

near Cabrils, Catalunya (España)

INTRODUCCIÓ
Aquesta és una sortida per conèixer la zona nord-oest de Cabrils. Hem sortit per la zona de Ca l’Estrany, i pujant pel Camí del Coll de Porc hem arribat a la pista de la Mútua: Coll de Porc. Hem seguit cap a la Pedra d’en Toni, les Tombes medievals i tornat a Cabrils per la zona esportiva. Una bona matinal! I bon reconeixement del terreny.
Si no coneixeu Cabrils millor feu altres sortides que arriben a més punts emblemàtics de la zona i de forma més directa.

PRINCIPALS ATRACTIUS DE LA SORTIDA
Els seus principals atractius són:

• Vistes des de diferents punts des de la pista de la Mútua.

• Pedra d’en Toni.

• Tombes medievals.

• Reconeixement del terreny per pistes i corriols agradables, malgrat que en alguns punts poc marcats.

NOTES SOBRE LA SORTIDA

• Hem deixat el cotxe a prop del restaurant de Ca l’Estrany.

• Hem fet la volta al turó d’en Torres o Parera depenent del mapa que es miri. El topogràfic del ICGC en diu Torres, i el mapa de l’Alpina, Serralada de Marina, en diu Parera.

• Al punt Dreta (Recomanem recta). Malgrat que hi ha mapes que donen aquest camí com a preferent, al final hem trobat una porta tancada. És millor continuar recta i intentar arribar al mateix punt a l’altre costat de la porta. No ho hem provat, però pel molt fressat que estar per senderisme i bicicletes creiem que no hi ha d’haver dificultat.

• Aconsellem anar amb mapa i GPS.

PLÀNOL TOPOGRÀFIC DE LA RUTA

GRAU DE DIFICULTAT

L'índex de dificultat IBP (veure INDEX IBP) dona un valor de: 102. En podeu veure els detalls a: Anàlisi completa de la ruta.

Sortida

Turó d'en Parera/Torres

PictographMine Altitude 1,090 ft

Mina de Can Vilomara

Volta al turó. Pista i corriol

PictographIntersection Altitude 826 ft

Arboretum

• Photo of EMILI ORSO
    EMILI ORSO May 17, 2024

Molt bones descripcions, Manel_49, i encertades recomanacions. Es cert que ens han faltat seguir altres llocs emblemàtics de la zona. Però potser haguèssim allargat molt la caminada. Força i endavant¡¡¡

• Photo of Manel_49
    Manel_49 May 17, 2024

Moltes gràcies per la teva valoració i comentaris. Totalment d'acord en el que dius. I queden molts espais per explorar. Salut i Cames!!!!

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms May 23, 2024

¡Manel_49 ha descubierto un verdadero tesoro en Cabrils! Su ruta es una mezcla perfecta de naturaleza y cultura, con parajes como el Turó d’en Torres y los Tombes Medievals. Las fotos de Manel_49 capturan la esencia de esta experiencia única. ¡Definitivamente una aventura para repetir! 🌿🏞️ #ExploraConManel_49

• Photo of Manel_49
    Manel_49 May 23, 2024

Jorditoms. muchas gracias por tu valoración y comentarios. Una matinal en plena naturaleza por parajes poco conocidas, la parte noroeste de Cabrils. Salut i Cames!!!!