Cabana Groapa Seaca - Lacul Rosiile

Photo ofCabana Groapa Seaca - Lacul Rosiile Photo ofCabana Groapa Seaca - Lacul Rosiile Photo ofCabana Groapa Seaca - Lacul Rosiile

July 1, 2018
June 2018

near Obârşia Lotrului, Vâlcea (România)

Cabana Groapa Seaca - Refugiul Agatat - Stana Rosiile - Lacul Zanoaga Stanei - Lacul Lung - Lacul Rosiile marcaj : punct rosu

PictographCar park Altitude 3,970 ft

Start - Cabana Groapa Seaca

Cabana Groapa Seacă este situata in Masivul Parâng, pe cheile Jiețului, în drumul spre Transalpina Ski Resort și spre șoseaua Transalpina. - Accesul la cabana se face pe Drumul National 7A, la 18 km de localitatea Petroșani. - Pretul la Cabana este de 60 lei de persoana. Pretul pentru campare este de 10 lei de persoana cu acces la baie și dus. - Obiective turistice : Transalpina Ski Resort care se afla la doar 15 km si este cea mai noua partie din Romania. Pe perioada de vara Soseaua Transalpina care se afla la doar 10 km de cabana. Traseele montane accesibile atat in perioada de vara cat si in perioada de iarna spre lacurile glaciare din Masivul Parang. Lacul Rosiile, Lacul Calcescu, Lacurile Verzi Varfu Capra – din Masivul Parang Refugiul Agatat Manastirea Prislop este la o distanta de aproximativ 50km spre localitatea Deva. Manastirea Lainici este la o distanta de aprox 30 km spre localitatea Targu Jiu. Contact Cabana Groapa Seaca 0766 33 70 77 – administratoarea cabanei, sau la adresa de e-mail: ribu_29@yahoo.com Coordonatele cabanei: 45°24’25.3″N 23°33’37.5″E 45.407018, 23.560415

Schimbare directie

parasim drumul asfaltat si coboram pe o poteca 10 m revenim in drumul asflatat

Cotim stânga de la asfalt și după aproximativ 350 de metri cele 3 marcaje se despart astfel: punctul roșu continuă pe drum înspre refugiul Agăţat, iar CG și CA cotesc dreapta și urcă înspre Plaiului lui Dăncilă. Traseu marcat cu punct roșu urmează drumul forestier pana in Saua Gruiu

PictographInformation point Altitude 3,882 ft

INFO

acces auto interzis

Intersectie

După aproximativ 350 de metri de la asfalt, cele 3 marcaje se despart astfel: - punctul roșu continuă pe drum înspre refugiul Agăţat - Cruce galbena și Cruce roșie cotesc dreapta și urcă înspre Plaiului lui Dăncilă Noi ne continuam traseul pe punct rosu spre Refugiul Agățat

PictographInformation point Altitude 4,099 ft

inaltimea de la sol aproximativ 2 m

PictographInformation point Altitude 4,158 ft

PictographCampsite Altitude 4,518 ft

la aproximativ 4 km de DN7A se termina drumul forestier. Loc de campare pentru 3-4 corturi. Nu stiu daca este permisa camparea in zona.

PictographRiver Altitude 4,559 ft

Baraj - captare a Jietului

PictographBridge Altitude 4,696 ft

schimbare directie spre dreapta - punte

schimbare directie spre dreapta, puntea este stricata, la 10 m mai jos gasiti punte buna

PictographBridge Altitude 4,693 ft

puntea la 10 m mai jos de marcaj

schimbare directie spre dreapta

PictographBridge Altitude 5,393 ft

Atentie aluneca

PictographMountain hut Altitude 5,441 ft

foto din spate - de pe poteca

foto din fata

PictographFountain Altitude 5,549 ft

Apa este potabila ( noi am băut :))

PictographBridge Altitude 5,535 ft

punte

ATENTIE!!! in mod normal una din variantele traseului duce pe acest pod, dar dupa 400 m la urmatorul pod am fost nevoiti sa ne intoarcem datorita debitului mare de apa. Daca debitul apei nu este mare puteti continua pe aceasta varianta care este mai buna

PictographWaterfall Altitude 5,592 ft

cascada

PictographBridge Altitude 5,592 ft

Atentie aluneca

PictographWaterfall Altitude 5,737 ft

PictographBridge Altitude 5,825 ft

locul din care am fost nevoiti sa ne intoarcem. mai este si varianta de a trece prin apa. Noi am ales sa ne intoarcem pentru ca apa trece de genunchi si la 4 grade cat era afara nu era prea covenabil :)

PictographRuins Altitude 5,943 ft

PictographFountain Altitude 5,911 ft

PictographInformation point Altitude 6,163 ft

Cinci oameni au murit în 1964, când un avion militar s-a prăbuşit într-o zonă unde curenţii de aer sunt extrem de periculoşi. Condiţiile atmosferice erau total neprielnice, iar militarii nu au avut nicio şansă când aeronava s-a izbit de sol. Trupurile au fost găsite printre resturile împrăştiate pe o distanţă considerabilă şi nu a existat nici un supravieţuitor. Avionul efectua un zbor ultrasecret între Craiova şi Timişoara, în iarna anului 1964, avea la bord un echipaj militar format din 5 ofiţeri şi a fost prins de o furtună deasupra vârfului Parâng. Pilotul a încercat să aterizeze forţat pentru a scoate aparatul din furtună. Singurul loc unde putea ateriza era să se întoarcă spre Petroşani unde găsea un platou care să-i permită operaţiunea. Din păcate, nu a mai apucat. Şeful Salvamont Petroşani, Dumitru Bârlida, ştie întreaga poveste şi atunci, în urmă cu aproape 50 de ani, a participat la prima misiune de căutare a avionului prăbuşit, fiind tânăr alpinist în echipa CFR. „Avionul militar traversa peste Parâng. Fiind furtună şi ceaţă, pilotul a cerut permisiunea să coboare mai în jos. A vrut să aterizeze forţat pe partea cu Rusu, dar a luat un stâlp de marcaj în elice şi a aterizat exact contrariul locului unde vroia să aterizeze. El mergea înspre Craiova, s-a întors şi a vrut să aterizeze forţat, nu a mai putut, s-a terminat şi platoul. A intrat în Valea Roşie şi acolo a declanşat şi o avalanşă”, povesteşte Dumitru Bârlida. Imediat în căutarea avionului a plecat echipa de alpinism a CFR Petroşani, care a răscolit muntele timp de două zile. sursa: http://zhd.ro/eveniment/reportaj/avionul-blestemat-strajuieste-si-acum-parangul/

PictographInformation point Altitude 6,181 ft

Resturi avion

PictographLake Altitude 6,265 ft

Lacul Zanoaga Stanei

Lacul Zănoaga Stânei este un lac glaciar situat în Munții Parâng

PictographLake Altitude 6,542 ft

Lacul Rosiile

Lacul Roșiile sau Tăul Fără Fund este unul din șirul de lacuri glaciare aflate în masivul Parâng. Lacul se întinde pe o suprafață de 3,76 ha, este situat la altitudinea de 1980 m, iar adâncimea maximă este de 17,6 m. Este considerat lacul glaciar cu cea mai mare adâncime din Munții Parâng. Intruna din imagini se vede si varful Gruiu