بینالود از مسیر چناران، فریزی،جانپناه مدرس

Photo ofبینالود از مسیر چناران، فریزی،جانپناه مدرس Photo ofبینالود از مسیر چناران، فریزی،جانپناه مدرس Photo ofبینالود از مسیر چناران، فریزی،جانپناه مدرس

one day 40 minutes
October 26, 2020
October 2020

near Ferīzī, Razavi Khorasan (Iran)

بعد از روستای فریزی ، یک جاده خاکی ، که گردنه هایی با شیب تند داشت و از کنار دره بلند عبور میکرد به مدت حدود نیم ساعت خاکی با مینی بوس طی کردیم. پس از رسیدن به ابتدای باغ ها, مسیر کوهپیمایی از جاده ای خاکی و زیبا که از دل باغها گذر میکرد طی میشود.(این جاده را میتوان با سواری مانند پراید تا قسمتی رفت پس از آن با ماشین های دو دیفرانسیل نیز میتوان رفت). مسیر کوهپیمایی از ابتدای باغها تا جایی که جاده به اتمام میرسد حدود دوساعت پیمایش داشت. و از آن به بعد مسیر دارای شیب و پاکوب مناسب تا جانپناه مدرس(۲۸۵۰ متر) ادامه داشت که میتوان با موتور تریل نیز به آنجا رسید.
تا جانپناه مدرس در طول مسیر چشمه های متعدد زیاد و همچنین در کنار جانپناه وجود دارد پس نیاز به بردن آب زیاد نمیباشد. در جانپناه آب به میزان نیاز جهت حدود چهار ساعت برای رفتن به قله و بازگشت تهیه نمایید.( لطفاً به هیچ وجه مسیر برگشتی که ما از قله به سمت جانپناه رفتیم را نروید ، مسیر بسیار سخت با شیب تند دارد).

Photoمسیر دیگر

در عکس مسیر پاکوب مشخص است.سرپرست گروه گفت از این پاکوب میتوان از مسیر دیگری صعود کرد واین مسیر جانپناه نزدیکتری دارد