Photo ofBV-5207 trencant de Sant Miquel-Subiranas-Sant Miquel de Sorerols-Santa Cília-El Noguer-Balmes de la Corbera-Pla de la Fossa Photo ofBV-5207 trencant de Sant Miquel-Subiranas-Sant Miquel de Sorerols-Santa Cília-El Noguer-Balmes de la Corbera-Pla de la Fossa Photo ofBV-5207 trencant de Sant Miquel-Subiranas-Sant Miquel de Sorerols-Santa Cília-El Noguer-Balmes de la Corbera-Pla de la Fossa

December 7, 2017
December 2017

near Santa Maria de Corcó, Catalunya (España)

(05-12-2017) BV-5207 trencant de Sant Miquel-Subiranas-Sant Miquel de Sorerols-Santa Cília-El Noguer-Balmes de la Corbera-Pla de la Fossa

**PRESENTACIÓ DE FOTOS ORDENADES D'INICI A FINAL**

Sortim del trencat de Sant Miquel de Sorerols, indicat amb un pal al costat de la BV-5207 aprox. al km 5. Seguim aquesta pista i passem pel trencant de la pista que ve de la masia de Trasserras, està indicat amb un pal però els rètols estan esborrats, segurament per l'acció de les gelades i el sol. Passem per la masia de Subiranas i pel Collet de la Creu, on hi ha un pal curt amb una placa, encara llegible. Arribem a la Creu del Castell, després de deixar darrere nostre, a quatre passes el Castell de Sorerols i agafem la pista de la dreta des d'on anem i tornem, pel mateix camí fins a Sant Miquel de Sorerols.

Ja de tornada a la Creu del Castell, continuem per la pista primer planejant i després de baixada, passarem per un parell de miradors al costat esquerre de la pista, un d'ells està sobre de la Roca del Migdia. Continuem pista avall i arribem al trencant per anar a Santa Cília, des d'on hi anem i tornem pel mateix camí. Continuem baixant per la pista, de seguida arribem al Collet de Santa Cília, on seguim per la mateixa pista i arribem a un trencant que és el punt més baix de la ruta d'avui. Cap a la dreta aniríem a la masia de la Sarment, nosaltres continuem recte, passem per la masia del Noguer i arribem a la BV-5207

Seguim aquesta crta. uns 25 metres cap a l'esquerra i agafem el camí sense senyalitzar del costat dret de la crta. que puja fins a les Balmes de la Corbera. un cop a les balmes seguim el camí que continua cap a l'esquerra, es fica al bosc tot planejant i de seguida busquem la sortida cap a la dreta, pujant per un petit grau sense cap mena de marca, però fàcil i intuïtiu. Ja a dalt seguim el camí de pedra amb alguna fita i arribem a l'inici del Pla de la Fossa.

Aquí surt el camí a mà dreta que baixa cap al Castell de la Fossa, nosaltres ho deixem per a una altra ocasió i continuem recte pel Pla de la Fossa. Quan el camí-pista comença a pujar una mica, veiem un corriol molt ben definit cap a l'esquerra, el seguim sense problemes ja que està net i fresat fins al final, quan connecta amb la BV-5207. Seguim per la crta. cara amunt uns 200 metres i arribem al trencant de Sant Miquel, des d'on hem sortit.