Burgazada Turu 28 Mayis 2017

May 28, 2017
May 2017

near Burgaz, İstanbul (Türkiye)

Burgaz Adası, Burgazada ya da Burgaz, İstanbul'daki Prens Adaları'nın büyüklük olarak üçüncüsü, aynı zamanda Adalar ilçesinin bir mahallesi. Yuvarlak biçimdedir ve genişliği yaklaşık 2 kilometredir. Ada üzerindeki tek tepe Bayrak Tepe'dir. Ada bir kızılçam ormanıyla kaplıdır.

En küçüğü ama en güzeli: Burgazada
Haftanın yorgunluğunu atmak için sakin bir kaçış noktası arıyordum kendime. Hem şehirden çok uzaklaşmadan hem de şehrin keşmekeşinden kurtulmak istiyordum. Babamın en sık gittiği yer aklıma geldi; Burgazada. Prens Adaları’nın hepsini seviyorum ama içlerinde en sakin ve huzurlusu benim için bu ada... Bir tarafta köşkler, bir tarafta sıralanmış cumbalı evler, begonviller, asırlık ağaçlar ve muhteşem doğa… İnsanı adeta huzura davet

PictographCar park Altitude 116 ft

Burgazada

Heybeli manz

PictographSummit Altitude 555 ft

Hristos Tepesi

Hristos Tepesi Bir Bizans manastırı olan Theokoryphotos (Hz. İsa’nın Başkalaşımı), adının da söylediği gibi, Hristos (İsa) Tepesi’nin zirvesinde yer alır. Bizans kaynaklarınca doğrulanmamış olmamakla beraber, söylenceye göre, manastır Makedonyalı İmparator I. Basil tarafından (tks 867-86) bir antik Yunan tapınağının kalıntıları üzerine kurulmuştur. 18. yy.ın sonunda ise manastır terk edilmiş, bir harabe haline gelmiştir. Manastırdan günümüze, eski manastır bölgesinin çeşitli yerlerine dağılmış, önceki yapılara ait harabeler ve mimari kalıntıların yanı sıra, 19. yy.da yapılmış bir kiliseyle 18. yy.da inşa edilmiş iki katlı bir yapı kalmıştır. Manastır bölgesi girişinin içinde, çok güzel oyulmuş dört Bizans sütun başını da içeren bir dizi antik mimari kalıntısı bulunur. Manastır yöresinin sınırları içinde bugün bile hâlâ yağmur sularını toplayan dört adet kocaman, kemerli yer altı sarnıcı bulunuyor. Tepeden seyredilen manzara harikadır: Bütün Adalar ve Asya sahilleri görülebilir. Rumlar ve diğerleri hâlâ, Hz. İsa’nın Başkalaşımı’nın panigirisini (o yerdeki kiliseye adını veren azizin anısına yapılan şenlik) hatırda tutmak üzere 6 Ağustos’ta kiliseye geliyorlar; bu olay eskiden, tepenin zirvesinde müzik ve danslarla kutlanırdı. Rum mezarlığı, manastır bölgesinin hemen yukarısında. Mezarlıktaki minik kilise, tapınakları hep tepelerin zirvesinde kurulmuş olan Hagios Profitis İllias’a adanmıştır.

Marta

PictographCampsite Altitude 219 ft

Marta Koyu

Marta Koyu Burgazada'da masal gibi bir koy: Madam Martha Koyu Eski adıyla Halikya olan Madam Martha Koyu, Burgazada'nın belki de en güzel yerlerinden biri. Koy, Yassıada'nın tam karşısında aşağı yukarı 1 km'lik bir alanı kaplıyor. Yassıada'nın tam karşısında- karşınıza saklı bir koy çıkıyor: Madam Martha Koyu. Biraz ürkütücü olsa da dik yokuşlu merdivenden aşağı indiğinizde, ilk başta gözlerinize inanamıyorsunuz; çünkü tahmin bile edemeyeceğiniz bir anda karşınıza çıkıveriyor Madam Martha Koyu. Sonra yavaş yavaş alışıyorsunuz mavinin tonuna. Madam Martha'nın büyüsü sarıyor bedeninizi, esen poyrazla birlikte... Eski adıyla Halikya olan Madam Martha Koyu, Burgazada'nın belki de en güzel yerlerinden biri. Koy, Yassıada'nın tam karşısında aşağı yukarı 1 km'lik bir alanı kaplıyor. Burgazada'nın yeşili, Marmara'nın mavisi Madam Martha Koyu'nda birbirine karışıyor. Uzun uzun düşünüyorsunuz: "Gök mü daha mavi, yoksa Marmara mı?"