Buren , Gelderland

April 26, 2020
April 2020

near Buren, Gelderland (Nederland)

Mooie wandeling door het groene Buren.
Start - Parkeerplaats - Onderdreef - 4116 CA Buren
1. U verlaat de parkeerplaats en gaat linksaf richting de stadspoort.

2. Direct door de stadspoort slaat u linksaf de Achterbonenburg in en volgt deze langs de molen op en over de wal.

3. Bij de kanonnen slaat u linksaf de dijk op met aan uw rechterhand de rivier de Korne.

4. U volgt de dijk tot u links af naar beneden moet over het bruggetje.

5. Aan het einde van het pad slaat u linksaf de Aalswijksestraat in.

6. Bij de rotonde steekt u recht over naar het voetpad aan de overkant. Volg het voetpad naar rechts.

7. Volg het voetpad, door de hekken, naar het einde waar u met een bocht naar links gaat langs de oude fruitbomen. 20m na het hek vindt u links het bord van bloementuin Radiant Neem gerust een kijkje

8. Vervolg bij de kruising het voetpad rechtdoor

9. Sla voorbij het bankje rechtsaf over het houten bruggetje en volg het landelijke pad

10. Aan het einde van het pad gaat u linksaf over de grindweg naar de doorgaande weg, deze steekt u recht over richting de Wilgje Buitensport gebouwen.

11. Bij de gebouwen zelf gaat u bij de wandelroute bordjes linksaf het weiland in en direct weer rechts met de sloot aan uw rechterhand.

12. U volgt de sloot tot het wandelbordje linksaf richting de bebossing. U wandelt door de bebossing en steekt de kruising van voetpaden recht over.

13. U volgt het pad tot de bocht naar links en loopt door naar het einde van het wandelpad met het hek.

14. U steekt de weg recht over en gaat over het dichtbegroeide smalle pad verder.

15. Aan het einde van het pad slaat u rechtsaf en bijna direct weer linksaf om het grindpad te volgen.

16. U gaat linksaf de landweg “Haagse Uitweg” in.

17. Bij het bruggetje slaat u rechtsaf en kunt vrijelijk uw pad door het plantsoen kiezen, deze loopt rond dus u kunt niet verdwalen. Als u bij de tennisbanen bent verlaat u het plantsoen weer en komt uit bij de parkeerplaatsen.