Burçaklar - Gözübüyüklü - Orhan - Karamanlar

Photo ofBurçaklar - Gözübüyüklü - Orhan - Karamanlar Photo ofBurçaklar - Gözübüyüklü - Orhan - Karamanlar Photo ofBurçaklar - Gözübüyüklü - Orhan - Karamanlar

February 2, 2020
February 2020

near Burçaklar, Antalya (Türkiye)

Konaklı - Güzelbağ karayolu üzerinde yer alan ve doğal bir ardıç ormanı, bir tarihi mezarlık, bir kaç türbe, bir antik kalıntı ve tarihi bir göç yolu barındıran Burçaklar Köyünden başlayarak sırasıyla Türkmen yerleşimleri olan Burçaklar - Gözübüyüklü - Orhan ve Karamanlar Mahallerini birbirine bağlayan ve de artık kullanılmayan patikaları bulmayı amaçlayan yürüyüş saat 08:00 civarında, sabahın ilk ışıklarıyla birlikte Burçaklar köyünden başladı, antik yola paralel toprak bir yol üzerinden ilerleyerek 1,2 . km'de antik kente giriş yaparak kalıntılar arasında soluklandı. Bir süre kent turu yapan hat, 1,9. Km'de toprak araç yoluna indi ve kuzeybatıya dönerek bahçeler arasından 1 km. boyunca araziye tabi olarak ilerledi ve nihayet 2,9. Km'de patikaya giriş yaparak bu hat üzerinden Gözübüyüklü Mahallesi merkezine kadar ulaştı. Köy merkezinde yer alan bir meydandan geçerek Güneybatıya dönen parkur, artık kullanılmayan bol dikenli bir patikayı geçerek Önce Orhan Köyü Yukarı mahallesine, oradan da nispeten daha güzel bir patika üzerinden 6,9. Km'de mecburen araç yoluna giriş yaptı. Başlayan yağmur nedeniyle Karamanlar mahallesinde soluklanan etkinlik, planlanandan önce 6 saat ve 10 km sonunda nihayete erdi.

Uyarılar:
1) 300. m'den antik yola giriş yapmak mümkün. Ben daha önce geçtiğimden bu defa grubun ısınması adına toprak yolu tercih ettim.
2) Antik kent iki tepe üzerinde konumlanmış. Oldukça tahrip edilmiş olmasına rağmen hala etkileyici yapılar görmek mümkün. Kent kesintisiz bir talan altında.
3) 2,8. Km'de tel örgüler geçiş için sorun yaratsa da, alçak olduğu yerlerden geçmek mümkün. Zeytin hırsı her yerde.
4) 3,2. Km'de yer alan mezarlıktan Gözübüyüklü Mahallesine kadar olan patika en güzel kısım.
5) 4,65. Km'de yer alan sudan sonrası tam bir cangıl. Geçilmez değil ancak uygun kıyafet yoksa zorlayıcı olabilir. Kesik ve ufak tefek çiziklerden ağlamayın.
6) 5,9. km'de patika kaybolur gibi olsa da, işaretli yer büyük bir keçiboynuzu ağacının arkası. Mutlaka dikkat çekecektir.
7) 6,9. km'de güzel patika sona eriyor ve toprak bir yola giriliyor. Maalesef bu arada patika yok.
8) Su sıkıntısı olmayan, bol yerleşim yeri geçilen bir hat.
9) Patikalar artık kullanılmıyor ve bol çalı ve dikenli. Mutlaka uzun kollu elbise ve pantolon tercih edilmeli.
10) Zemin kırıcı değil ve uygun bir ayakkabı yeterli olacaktır.

Ulaşım: Gidiş geliş aynı hat kullanıldı. Tek yön olarak ;

Ve
Ben

Giriş

Asfaltın hemen yanında yer alan giriş. Kaçırmak mümkün değil. Torak zemin ve dileyen 300 m sonra antik yola girebilir.

Sola

Buradan solda yer alan ve aşağıya, güneye inen hattı takip ediyoruz.

Tarihi patika

Kalıntıları hala belirgin antik yol.

Antik kent

İsmi bilinmeyen antik kent. Pek çok eser tahrip edilmiş ve kaçak kazılar deva ediyor.

Manzara

Denizden Geyik Dağlarına kadar uzanan geniz bir perspektif sunan nokta.

Antik kent boyunca uzanan tarihi yol. Bu hat üzerinden geçen ve daha önce https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/guney-akdam-kesif-16725847 olarak işaretlenmiş parkura dikkatinizi çekmek isterim.

Yeni kurulmuş bahçelerin arasında yer alan su kaynağı. Yaz mevsimi için su tedariği sorun olabilir.

Patika giriş

Sizi Gözübüyüklü Mahallesine kadar götürecek güzel patikanın başlangıcı tam bu nokta.

Nirengi Noktası olarak işaretlendi.

PictographReligious site Altitude 2,048 ft

Mezarlık

Huzur dolu, tarihi bir mezarlık.

Dere

Üzerinde herhangi bir köprü bulunmayan, kış geçişi tehlikeli olabilecek dere yatağı.