BUKULJA: Garaško jezero - Vrh Bukulje (696m) - Park Bukovičke Banje

Photo ofBUKULJA: Garaško jezero - Vrh Bukulje (696m) - Park Bukovičke Banje Photo ofBUKULJA: Garaško jezero - Vrh Bukulje (696m) - Park Bukovičke Banje Photo ofBUKULJA: Garaško jezero - Vrh Bukulje (696m) - Park Bukovičke Banje

December 3, 2017
December 2017

near Garaši (Serbia)

Viewed 2084 times, downloaded 49 times

Uveče je pao prvi sneg u Beogradu a mi smo rano ujutru krenuli put Aranđelovca. Preko sela Garaši na severozapadnim obroncima Bukulje stigli smo na polazišnu tačku, nedaleko od Garaškog jezera. Prolazimo pored jezera a onda dalje markiranim šumskim stazama krećemo se ka ploči 505 i drugom jezeru, Bukuljskom. Kod ploče 505 se dele dva puta, levi na gore vodi ka vrhu Bukulje a desni na dole ka Bukuljskom jezeru. Mi smo krenuli do jezera da bi se istim putem vratili i potom išli na vrh. Tom stazom stižemo sa gornje strane jezera, do brane. Do brane, tj. jezera se može stići i sa donje strane ako se par kilometara ranije na jednoj raskrsnici skrene desno,. Taj put je po treku bliži ali mi smo pratili markacije na putu za koji smo bili sigurni da je prohodan. Na stazi od ploče 505 do jezera postoji odvajanje za cerovitu jarugu (u tom smeru je i Venčac) koju smo hteli da posetimo u povratku ali smo to ipak ostavili za neki drugi put zbog kratkog dana. Nakon povratka do ploče 505 sledi nešto strmiji uspon do vrha Bukulje. Pri vrhu staza preseca nekoliko puta asfaltni put. Postoji znak kojim kroz šumu izlazite direktno na vrh Bukulje a onda se malo spuštate do planinarskog doma i osmatračnice. Mi smo ovog puta zbog grupe nastavili asfaltnim putem i došli pravo do doma. Ja sam potom kratkom markiranom stazom krenuo na gore da bi stigao do vrha koji je veoma blizu ali nije atraktivan jer je u šumi i nema vidikovaca. Na samom vrhu se nalazi meteorološka stanica, možete doći samo do ograde iste ali ipak je lep osećaj da ste popeli još jedan vrh, s obzirom da sam prethodna dva puta na Bukulji dolazio samo do doma i ne znajući gde je tačno vrh. Nakon toga sledi spuštanje serpentinom do parka Bukovičke Banje gde je i kraj naše akcije.
Staza ocenjena kao umerena zbog poprilično snega, inače u boljim vremenskim uslovima bi je ocenio kao lakšu.
Akciju izveli "PLANINARI 2.KATEGORIJE" 03.12.2017.god sa prijateljima iz PD Bukulja Aranđelovac.