Bükki ideiglenes források

2011
April 14, 2018
April 2018

near Bányahegy, Borsod-Abaúj-Zemplén megye (Magyarország)

Itt a tavasz! A ragyogó napsütés ismét a szabadba csábított bennünket. Célunk az Imo-forrás volt, gondoltuk felkeressük a környék többi kútját is. Felsőtárkányból busszal indultunk neki a kalandozásnak. Mivel semmi információt nem kaptunk utazás közben, így egy megállóval előbb szálltunk le. De nem bántuk meg. A Két víz köze és a Török út számtalan tavaszi kincset tárt elénk. A hunyorok lehajtották fejüket, a som virága sárgállott, méhecskék dongták körbe a virágokat. Belecsöppentünk az igazi tavaszba. A Juhász kút mellett csak elmentünk, nincs kitisztítva. A Hárs kút sárgállott a gólyahírek özönétől. Vizet itt sem tudtunk vételezni. A Borz kút borzasztóan elhanyagolt, a kidőlt fáktól és gaztól nem is lehet megközelíteni. Utunk a Héreg rétre vezetett. Egy csodás idős fa áll még ellen az idő vasfogának. Egy épület hűlt helye és romos nyársaló. Pedig valamikor csapat táborok helyszíne volt a rét. A Lénárd forrást is bozótharc árán tudtuk csak megközelíteni. Ez legalább működött, így itt megtöltöttük kiürült üvegünket és hallgattuk egy kicsit a madarak dalát. Az esőbeállót elhagyva a Tamás kút felé vettük az irányt. A kútnál lévő tábla viszont a Kis-som forrásra utal. De mindegy is, mert hűs vize felüdített bennünket, indultunk a keltikék szegélyezte úton tovább. A Feketelen forrástól egy bő vizű patak mellett vezetett végig az utunk teljesen az Imo kőig. Ahhoz képest, hogy út közben alig találkoztunk kirándulókkal, itt telt ház fogadott. Az érdeklődők egymásnak adták a kilincset. A vízcsobogás és a kalandozás meghozta az étvágyunkat, így a pihenést és bámészkodást összekötöttük egy kis energia gyűjtéssel. Nehezen hagytuk ott az időszakos forrást, de még hosszú út állt előttünk. A Kis gyapjú orom, Vörös sár hegyese, Bújdosó kő érintésével gyalogoltunk vissza Felsőtárkányba. Nem is tudom, hogy a vissza út miért tűnik sokkal hosszabbnak, mint az odafele vezető! Kellemesen elfáradtak a porcikáink, de rengeteg élménnyel és energiával értünk ennek a napnak a végére. És élvezzük, hogy itt a tavasz!