Buggenhout - Peizegem 16-11-2014

1955
December 12, 2014
November 2014

near Buggenhout, Flanders (Belgique)

De Buggenhoutse wandelclub De Vossen organiseerde op de sombere en regenachtige 16de november 2014 hun herfstocht naar Buggenhoutbos. Er werd gestart van uit de basisschool in de Collegestraat.
Langs de Zittingsweg stapten we naar de Bovendonkstraat, die ons langs de Schommeldreef naar een achteringang van het bos bracht. We bleven kort bij de rand van het bos en bereikten aan de Boskapel de drukke Kasteelstraat, die het bos daadwerkelijk in tweeën snijdt.
Naast brasserie de Groene Wandeling staken we de parkeerplaats over naar het nieuwe bosuitbreidingsgebied dat ons terug naar het echte bos bracht. We doorkruisen het bos langs de Konijnenberg naar de Peizegemstraat, die we even volgen om dan rechtsaf langs een betonweg naar de Middelstraat te stappen. Die voerde ons naar Peizegem, waar een rustpost was voorzien.
Na de rust proeven we een stukje van de Leirekensroute, maar keerden heel snel terug naar de Peizegemstraat om linksaf terug naar het bos te wandelen. Langs het Krokkebaas golfterrein kwamen we terug op de vernieuwde Kasteelstraat die we overstaken om dan het bos langs de omheining aan de Patersstraat te verlaten. De Euselsweg, een klassieker op de wandelingen van De Vossen, bracht ons dan terug naar de Bovendonkstraat die ons via de Hanenstraat terug naar de startplaats bracht.

(Vorig jaar kreeg ik verscheidene reacties van wandelaars die mij erop wezen dat mijn foto's toen een te fraai beeld van de wandeling gaven. Daarom dit jaar een ruimere selectie die hopelijk representatiever is voor de hele wandeling)