Bucaklı Ağva 11 km

3 hours one minute
September 1, 2018
September 2018

near Bucaklı, İstanbul (Türkiye)

Ağva, Hititler, Frigler, Romalılar ve Osmanlılar gibi birçok uygarlığın geçiş yeri olmuş bir belde. M.Ö. 7. yüzyıla uzanan tarihin kalıntılarına, Ağva'ya bağlı civar köylerde rastlamak mümkün.
Ağva denildi mi ilk aklıma gelen şey, 90’lı yılların yaz aylarında çocukluğumun geçtiği minik bir tatil kasabası olmasıdır. Denizin çocuksu mavisini gördüğüm, nehirlerinde balık tuttuğum, tatil denildi mi ilk aklıma gelen yer olan Ağva beldesinde unutulması mümkün olmayan birçok çocukluk anısı da biriktirdim. Günler geçip gitti büyüdük, iş sahibi olduk, birçok ülke ve kültür gördük fakat Ağva’dan vazgeçmedik tabi ki. Bu yüzden Ağva’yı, şehrin keşmekeşinden kurtulmak ve biraz temiz hava almak için hep bir kaçış yolu olarak gördüm.
Özellikle İstanbul ve çevresinde oturanlar için hafta sonu yaklaştığı zaman yakın mesafede bir yerlere kaçma fikri yavaştan insanı sarmaya başlar. Akla hemen yakın mesafede bulunan ve şehir gürültüsünden uzaklaşmak için tercih edebilecek yerler gelir. İşte Ağva, İstanbul’a yakınlığı ile bilinen ve günübirlik ya da hafta sonu tatili için tercih edilebilecek mükemmel yerlerin başında gelir.
Burası iki nehrin güzelliği arasında bulunmasının yanı sıra, denizin keyfini çıkarabilecek uzun bir plajı, çevrede yapılacak doğa yürüyüşü için yürüyüş parkurları, piknik alanları, koyları ve şelaleleri ile zengin bir gezi rotasına sahip. Merak etmeyin bu rotaların tamamını ve Ağva’da yapılacak aktiviteleri aşağıda satır satır anlattım.

Bu arada Ağva tarihi ve ismi hakkında da kısacık bilgi vereyim : Latincede 2 dere arasındaki köy manasına geliyor. Vakti zamanında Romalılar, Cenevizliler gibi medeniyetler yaşamış ve 2700 yıllık eserler bölgede bulunmuş. O yüzden bölgede kaleler, çeşmeler ve daha nice tarihi eser de bulunuyor

Kilimki Koyu Trekking Parkuru

Çok güzel patika

Kilimki Koyu Trekking Parkuru Kilimli koyu, doğal güzellikleri, yeşili, Karapınar tepesi, adacıkları ve birbirinden güzel şekillerde karşınıza çıkacak dantel gibi oyulmuş doğal kayalıkları ile doğa sevenler için güzellikler barındırıyor. Kilimli Koyu ve çevresinde doğa yürüyüşü yapmak için, yaklaşık 5 km. Ağva üzerinden Bucaklı Köyü yolu ve sonrasında Kilimli yolunu takip edip, Kilimli Restoran’a kadar gittiğinizde, doğa yürüyüşü parkur tabelasını göreceksiniz. Buradan itibaren yaklaşık 4,5 km. uzunluğundaki dairesel parkurda muhteşem manzaralar eşliğinde huzur dolu bir doğa yürüyüşü yaparak başladığınız yere dönebilirisiniz.

Magara

• Photo of mel6677
    mel6677 Nov 2, 2020

Doğada olmak çok güzel
    Çok teşekkürler Erol Hocam .
    Çok güzel yerler gördük.

• Photo of KAMPTREK
    KAMPTREK Nov 2, 2020

teşekkürler. çok keyifli bir rota olmuş.