Bucak - Dim Alakilise Göç Yolu

2 hours
November 24, 2018
November 2018

near Alaçami, Antalya (Türkiye)

Dim Vadisi köylerinden olan Bucak Mahallesini Dim Alacami sırtlarında geçerek yaylası olan Bucak Çökelesine bağlayan tarihi yolu yürümeyi, zaman elverdiği ölçüde de Kızılkaya olarak bilinen ve Akdağın Güneydoğu Zirvesini oluşturan masif kütlenin altına kadar ilerlemeyi amaçlayan etkinlik, köy merkezi yerine arazi aracıyla ulaştığımız patika girişinden başladı ve kısa bir yükselişin ardından hatta girdi, şahane manzaralar eşliğinde taş kaplı virajlardan ve mantar kaplı orman içlerinden geçerek Dim Alacami kavşağına ulaştı. Buradan, yükselmeye başlayan hat önce buzağı çayırı olarak bilinen virane çiftliğe, oradan da yayla hattından ayrılarak iptidai bir patikayla batıya doğru tırmanmaya başladı. Öğle yemeği için ulaştığımız diğer virane çiftlikte bir süre soluklanan etkinlik, aynı hattı takip ederek başlangıç noktasında sona erdi. Uzun süredir haritalarda gördüğümüz ancak zaman bulamadığımız güzel hat günübirlik yürüyüş için oldukça tatmin edici. Dileyenler bu hattı Bucak köyü içinden başlatarak Dim Alacami merkezine kadar uzatabilir.
Öneriler;
1) Hat üzerinde bir adet su kaynağı var ancak durgun olması nedeniyle içilebilir görünmüyor. Bizim için sonbahar günü 2 lt su fazlasıyla yeterli oldu.
2) Başlangıç noktasına kadar araçla ulaşmak mümkün ancak mutlaka bir arazi aracı tercih edilmeli.
3) Zemin için uygun bir yürüyüş ayakkabısı bile yeterli olacaktır.
4) Bilmediğiniz mantarları toplamayın, ellemeyin.

Ulaşım;
Biz Alanya, Tosmur, Bıçakçı, Akköprü, Bucak hattını kullandık. Hattın toprak yola giriş yapılan kısma kadar olan mesafesi 40 km. Köyün Dim Alacami yolu üzerinde bulunan orman girişinden patikaya kadar olan bozuk toprak kısmı ise yaklaşık 3,5 km.

Ekip;
ve
Hüseyin Baba

Patika giriş

Patika, orman yolunun hemen kuzeyinde, 5. resimde görünen büyük çam kökünün altından başlayıp Kuzeydoğuya doğru ilerliyor. Bu noktadan kısa bir süre sonra kayalık yamacın izin verdiği bir boğazdan bir süre düz seyredeceği sırta yükselmeye başlıyor. aslında patikanın başlangıcı Bucak Köyü merkezi ancak biz araçla kesim sahasına kadar ulaşarak başlamayı tercih ettik.

Boğaz

Yatay seyreden hat bu noktadan itibaren hafifçe yükselerek dar bir boğazı aşıyor ve Akdağ, Çökele, Kuşyuvası Yolu, Erik Deresi ve Kiraz Dağı manzaraları arasında ilerliyor.

Dim Alacami Köyü

Bir süre sonra inişe geçen hat, zigzaglar halinde irtifa kaybediyor ve Dim Alacami köyünün tepeden nefis görüntüsü iyice belirgenleşiyor.

Su kaynağı

Bu noktada durgun bir suyu bulunan ve zemin ve tavanda yer alan beton plakalardan anlaşıldığı kadarıyla yenice tamir edilmiş ilginç bir su kaynağı var. Muntazam bir işçiliğe sahip taş duvarlarla duvarla iki tarafı tahkim edilmiş uzunca bir girişe sahip ve zemin kotunun altında yer alan su haznesine bir kaç merdivenle iniliyor. son basamağın hemen altında yer alan genişçe platform önünde kabaca 30-40 cm derinliğinde durgun bir su havuzu var. Oldukça az olan su kaynağının muhafazası için özenli, hoş bir yapı. Kaynaklarım, bu hattın oldukça kuru olduğunu ve eski dönemlerde göçerler için belirli noktalarda içi su dolu küpler bulunduğundan bahsettiler. Sorarsanız kaynağın adını size de söylerim :)

Dim Alacami Kavşağı

Tam bu noktada, Güney - Güneydoğu aksından gelen ve aslında Dim Alacami merkeze giden bir patikanın bağlantı kavşağı var. Aşağıda doğru yapılacak bir yürüyüş sizi köy merkezine indirecektir.

Buzağı Çayırı

Köylülerin buzağı çayırı olarak adlandırdıkları terkedilmiş bir çiftlik. Sahibi yediğimiz narları helal etsin. Hat bu noktanın hemen sağından dereye doğru inip Bucak Çökelesi yaylasına kadar uzanır. Biz ise Kızılkaya olarak bilinen masif kütlenin altına uzanan diğer patikayı takip edeceğiz.

Kavşak

Bu noktada köye ya da bucak çökelesine gitmek isteyenler aşağıya, yukarıya doğru gitmek isteyenler küçük patikaya yönelecekler.

Kara Mustafa yurdu

Terkedilmiş başka bir çiftlik. Ben sahibinin adıyla kaydetmeyi tercih ettim. Köye oldukça uzak bir mesafede ancak yakın zamanda tarlalarda temizlik yapılmış. Öğle yemeği için bulduğumuz mantarları burada pişirip yedik.

Dim Vadisi

Dim vadisi olarak bilinen ve aynı isimli ırmağın oluşturduğu derin kanyonun görkemli doğu duvarı. Bu noktadan sırasıyla; Akdağ Kızılkaya, Baskı beli, Bucak Çökelesi Yolu, Yıprak Zirvesi, Asar Tepesi, Dim Alacami Köyü, Kuşyuvası Geçidi, Erik Deresi, Uçurmak, Kiraz Dağı Zirvesi, Yalçı, Gümüşkavah Köyü ve Cebel-i Reis Dağını görmek mümkün.

• Photo of memis1969
    memis1969 Feb 2, 2019

Muhteşem manzaralı bir patika..

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Jul 1, 2019

Takibi kolay, muhteşem manzaralı bir hat

• Photo of Alanyatrekking
    Alanyatrekking Mar 30, 2022

Bu hat başladığınız yerin az yukurasından Taşbaşı köyüne kadar devam ediyor. sen kaynağın adını yaz bende rotanın durumunu :)