Bubi Taner'in Hatundere - Dumanlı Dağı Rotası

Photo ofBubi Taner'in Hatundere - Dumanlı Dağı Rotası Photo ofBubi Taner'in Hatundere - Dumanlı Dağı Rotası Photo ofBubi Taner'in Hatundere - Dumanlı Dağı Rotası

December 4, 2022
December 2022

near Hatundere, İzmir (Türkiye)

Yolculuğumuz Nergiz İZBAN istasyonundan Aliağa trenine binerek başladı.
Hatundere Durağında indikten sonra otobüsle Hatundere köyüne geçerek rota başlangıcına geldik ve köy kahvesinde güzel bir çay içerek güne başladık...

Rotamız kahvenin önünden yukarı doğru çıkıp köy camisinden sağa dönmemizin ardından zeytinlikler içinde ilerleyerek devam etti. Hedeflediğimiz rüzgar panellerine çıkana kadar rota boyunca kimi yerde zorlu yokuşlardan tırmanarak Dumanlı Dağı zirvesine ulaştık ve kuzey yamacına geçmeden panellerin altında öğle yemeğimizi yedik. Panellere varmadan önce kaya tırmanışına uygun iki kayanın arasındaki kraliçe yolu ve bu yolun alt tarafındaki küçük şelaleler yolculuğun en keyifli yerleriydi.

Kraliçe yolunu geçtikten sonra dere yatağı geçişi yapıyoruz ve oradan yukarı doğru tırmanırken yaklaşık 1k ileride sağ tarafta tepenin üst tarafındaki yıkıntı taş yapı hedefimiz olmalı. Aksi halde birkaç kez zorlu iniş çıkışlar ve bu iniş çıkışlarda karşılaşılacak kaya duvarları tırmanışları yapılması gerekebilir.
Yemeğin ardından panellerin arka tarafındaki kuzey yamacından manzarayı izleyerek ilerledik ve verdiğimiz çay molası ardından dere yatağına inerek sol taraftaki tepenin sırtına doğru çıkan patikayı bulup oradan tekrar Hatundere ye ulaştık.
Keyifli ve zorlu bir yolculuktu ama değdi...