Bubi Taner'in Görece Köyü - Temnos Kalesi Rotası

Photo ofBubi Taner'in Görece Köyü - Temnos Kalesi Rotası Photo ofBubi Taner'in Görece Köyü - Temnos Kalesi Rotası Photo ofBubi Taner'in Görece Köyü - Temnos Kalesi Rotası

January 31, 2023
January 2023

near Görece, İzmir (Türkiye)

Yürüyüşümüze Görece Köyü kahvesinde çay içerek başladık. Kahvede içtiğimiz çayın ardından kahvenin yan tarafından köy yoluna doğru çıkarak İlk köprüyü geçtik. Yol boyu dereye atılan çöplere hayıflanarak eski Görece köyüne doğru yürüdük. Asırlık bir mezarlıktan geçip eski köye vardığımızda bizi tezek kokuları karşıladı. Benim adıma eski köydeki caminin minaresine çıkmak oldukça keyifli ama yürüyüşten daha zordu.

Köyün üst tarafında bulunan güneş panellerinin tepesinden temnos kalesi alt tarafına ulaştık. Orada bir karar vererek yemek molamız için kalenin üst tarafında bulunan gölete ulaştık ve yemeğimizi yedik. Dönüşte antik kentteki fotoğraf molamız ve birkaç orman içi kestirme ve patikalardan yürüyerek alt tarafta bulunan sulama göletinin kuzey doğusundaki stabilize yola inip bu yoldan güney batı yönünde ilerleyerek Görece Köyüne ulaştık. Ortalama 13 derece sıcaklıkta çok güzel ve keyifle yürüdük.