بسوی قله پلنگچال انفرادی ۱۰مهر۹۹

2042
October 1, 2020
October 2020

near Darakeh, Tehrān (Iran)

مسیر ساده اما بسیار بسیار طولانی و کسل کننده و ریزشی و بهمن گیر و بسیار خلوت میباشد،تردد از چشمه ببعد تقریبا صفر است تنها نروید،حتی یافتن پاکوبها سخت است.تا انتهای این ترک،به پای قله من نزدیک بودم ولی چون هیچ کسی را ندیدم و ترسیدم برگشت به تاریکی هم بخورم ناتمام برگشتم،تا انتهای رودخانه باید ادامه میدادم سپس سمت چپ می کشیدم بالا روی یال،انشالله در فرصتی مناسبتر پیش از بارش برف.این مسیر بکر اما در زمان باد،بارش باران و بارش برف بسیار خطرناک است.

• Photo of Mohsen Hajiabadi

و برای به اشتراک گذاری ایده ها و تجارب در ارتباط با طبیعت گردی و کوهنوردی

asal Az Oct 2, 2020

@mohsen hajiabadi
    ممنون از توجه شما ،ولی اگر تنها هم نبودم ادامه نمی دادم چون الان روزها کوتاه و برگشت در شب در آن منطقه اصلا صلاح نیست!

• Photo of Aevalanche
    Aevalanche Dec 22, 2020

سلام
    یال آخری بود که میرسید به قله،ولی تتد و بدون پاکوب هست.آخرین جایی که رسیدین اسمش دره‌ی سنگ سبز هست که شمال شرقش هم بند و چشمه‌ی اسپی‌او هست.

ولی اولا این مسیر رو بهتره تنها اونم توی غیر تابستون نرفت چون ترددی نداره و سگ هم زیاد داره ،ثانیا وقتی برسید قله‌ی پلنگچال زمان تله‌کابین تموم شده.

اونوقت یا باید بروید امامزاده داود یا از مسیر سیاهسنگ و دوشاخ بروید کارا که اونم زمانبر و کم تردد هست.

asal Az Dec 30, 2020

کاملاموافقم ،ممنون

• Photo of Sadogh16
    Sadogh16 Apr 30, 2021

سلام و درود .فصل خوبیه برای این مسیر .اگر همنورد خواستید خبر کنین وسط هفته آزادم

• fred8261 Aug 7, 2021

من با یکی از دوستان اخیرا این مسیر رو رفتم و واقعا مسیر سختی بود. تازه سختیهای مسیر از جایی که شما برگشتید شروع میشه. از این نقطه به اونور باید با یک شیب تند بکشید بالا و بعد از چند تا صعود و فرود و آخرش با یکی دوتا دست به سنگ تازه برسید به قله. بعد برای برگشت اگر بخواهید به خود درکه برگردین، یا باید از همون دست به سنگها و صعود و فرودها مجددا عبور کنید و اون شیب تند رو پایین بیایید، یا باید از مسیرهای دیگه سریع پایین بکشید، که ما راه دوم رو انتخاب کردیم و چون اصلا پاکوبی وجود نداره با یک تراورس طولانی از خط القعر تونستیم برگردیم. البته قبلش راجع به عدم پرتگاهی بودن منطقه اطمینان حاصل کرده بودیم. خلاصه اینکه این مسیر صعود اصلا مناسب نیست و آفرین به شما که با تشخیص مناسب برگشتید

asal Az Aug 10, 2021

درود ،ممنونم ،بله دقیقا،بهترین مسیر صعود قله پلنگچال، از چین کلاغ و قله دوشاخ و سیاه سنگ میباشد نه درکه.

• fred8261 Aug 13, 2021

مسیر صعود و فرود قله پلنگچال رو اینها گذاشتم اگر چه اصلا توصیه نمیشه: https://www.wikiloc.com/hiking-trails/qlh-plngchl-z-msyr-pnhgh-plng-chl-80262399