ابشار باغچه نبات از خاوه

February 2019

near Khāveh, Qom (Iran)

ابشار باغچه نبات از خاوه
جاده میم -خاوه-فردو در امتداد شمال به جنوب کشیده شده است. دره خرجال که از کوه دوشاخ شروع میشود ودر نهایت به قباد بزن میرسد در مجاورت و در امتدادهمین جاده است ابشار باغچه نبات در همین دره واقع شده است بین دره ابشار خاوه وجاده میم خاوه فردو ی دره دیگه هم است که در نزدیکی فرود به گمانم به ان دره اغله گویند.
مبدا حرکت ما از کنار منبع اب روستای خاوه بود این مکان تقریبا در شرق ابشار قرار دارد و با ی خط مستقیم به طرف غرب به رودخانه و بعد به ابشار میرسید اگر مسیر اب را ادامه دهید به قله دوشاخ میرسید.البته قبل از ابشار در سمت چپ باید از ی شیار صعود کنید تا به یال بالای ابشار برسید و کمی ادامه داده ودوباره به رودخانه برسید چون از زیر ابشار تقریبا دره بسته و کور میشه.ما از کنار منبع اب وارد جاده خاکی شدیم این جاده در زمینها و باغهای خاوه کشیده شده است و تا بالای ابشار ادامه دارد ودر نهایت به فردو و مزارع اطراف میرسه.این جاده خاکی تا بالای ابشار دو تا بده و بستون داره . با سواری ویا مینی بوس میتونید تا بالای ابشار بروید.
ابشار فصلی است و معمولا از اسفند تا اردیبهشت اب دارد.بازدید ابشار در فروردین که باغهای منطقه و کوهستان غرق درشکوفه وگل وگیاه است و رودخانه پر اب است خیلی دل انگیز است.اگر این گزارش به شما کمک کرد که راحت تر به ابشار برسید ما را بیاد اورید دمتونگرم

در خرجال در مرکز تصویر و قله دو شاخ در سمت چپ ان

اگر بخواهید از رودخانه بطرف بالا بروید از این شیار که کمی دست به سنگ داره باید بالا بروید و به یال و بعد جاده برسید و کمی در جاده جلو بروید وجایی که جاده به راست بطرف فردو میرود شما باید مسیر رودخانه رابه طرف بالا قله دو شاخ ادامه دهید