باشگاه کوهنوردی برزین مهر پیمایش رودخانه سیبان دره

June 24, 2018
June 2018

near Sīvāndarreh, Alborz (Iran)

Viewed 1970 times, downloaded 49 times

سیبان دره یکی از روستاهای بکر و زیبا از توابع دهستان برغان بخش چندار می باشد . این منطقه در ۳۶ درجه شمالی و ۵۰ درجه شرقی در شمال شرقی شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است منطقه سیبان دره منطقه ایست کوهستانی که دو رشته کوه با دیواره های صخره ای زیبا دو طرف شرق و غرب این منطقه را احاطه نموده است .
رودخانه ای چشمگیر در کف دره قرار دارد که پس از عبور از روستای ورده به رودخانه برغان منتهی می گردد . جاده مواصلاتی در دیواره غربی دره پس از عبور از پستی و بلندی های کوهستان با چشم انازی زیبا به روستا ختم می شود .
هنگامی که در طول مسیر جاده حرکت می کنیم شاهد آبشارهای زیبایی هستیم که از دل کوه بیرون آمده آنچنان که هربیننده ای محو زیبایی وطراوت آن می گردد. بافت روستای سیبان دره متشکل ازساختمان های قدیمی وسنتی می باشدکه در سراشیبیهای کوه ازمصالح طبیعی (خشت وسنگ)ساخته شده است.

روستای سیبان دره از توابع دهستان برغان بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ از استان البرز می باشد و راه منتهی به این روستا از اتوبان کرج قزوین خروجی کردان بوده که به جاده برغان متصل می گردد و درانتهای روستای جلنگدار و نرسیده به روستای علاقبند سمت چپ جاده به طرف بالاست و این روستا در دامنه کوههای البرز قرار گرفته و دارای آب و هوای سرد خشک می باشد .و موقعیت جغرافیایی .از شمال به کوههای طالقان و از جنوب به روستای سرهه و از شرق به روستای سنج و وامکوه و از غرب به گلین رود.و اغشت منتهی است .و فعالیت مردم روستا در امر کشاورزی دامداری می باشد و عمده محصولاتشان هم گردو .توت .آلبالو .است و جمعیت روستا بالغ بر 175 نفر می باشد