Brzegi Górne - Połonina Wetlińska - Smerek - Wetlina

Photo ofBrzegi Górne - Połonina Wetlińska - Smerek - Wetlina Photo ofBrzegi Górne - Połonina Wetlińska - Smerek - Wetlina Photo ofBrzegi Górne - Połonina Wetlińska - Smerek - Wetlina

September 17, 2020
September 2020

near Berehy Górne, Województwo podkarpackie (Polska)

Super trasa choć początek męczący. Samochód zostawiliśmy na parkingu w Brzrgach górnych zaraz obok wejścia na szlak (płatny 18zl). Podejście z brzegów mozolne i dość strome. Stok od tej strony tylko miejscami zalesiony, więc w słoneczny dzień jest gorąco. Jednak po wyjściu na połoninę jest to rekompensowane pięknymi widokami. Długo idziemy połoniną i czasem wspinamy się po schodach. W dalszej części połoniny krajobraz się nieco zmienia i idziemy wśród wysokich traw i innych zarośli, które finalnie zmieniają się w niewielki lasek. Na koniec najbardziej strome podejście czeka nas na Smerku, ale przechodzi się je w 20 min. Droga powrotna do Wetliny przez las nam zajęła ok 1h zamiast deklarowanych na tabliczkach 2h. Wyszliśmy na parking przy sklepie ABC skąd busikiem sprawnie dojechaliśmy na parking w Brzegach, gdzie czekał nasz samochód. Ogólnie trasa bardzo przyjemna i obowiązkowa w Bieszczadach!