Photo ofBrzeće (Mramor) - vodopad Jelovarnik - Rudnik - Crkvina Nebeske Stolice - Pančić - Pl. dom Kopaonik Photo ofBrzeće (Mramor) - vodopad Jelovarnik - Rudnik - Crkvina Nebeske Stolice - Pančić - Pl. dom Kopaonik Photo ofBrzeće (Mramor) - vodopad Jelovarnik - Rudnik - Crkvina Nebeske Stolice - Pančić - Pl. dom Kopaonik

November 26, 2017
November 2017

near Mramor (Serbia)

Stazu je delom markirao PSD Jeastrebac pre 10 godina, ali je na nekim delovima ispred vodopada napadalo drveće. Trek počinje od spomenika na Mramoru, posle 200 metara staza kreće levo putem naniže. Ovaj put je pretežno markiran i posle prelaska rečice penje uzbrdo kroz šumu do livada. 250 metara od šume preko livada opet odvaja levo naniže ka potoku. Tu je staza u najlošijem stanju zbog popadalog drveća, ali prohodna. Kada stignete do markacije koja pokazuje dole i gore to je mesto gde se dole ide ka dnu vodopada (odakle se vodopad lepo vidi, a gore je iznad vodopada na staru stazu PSD Jastrepca. Mi smo posle malih muka zbog velikog drveta na stazi dole, odlučujemo da idemo do dna vodopada, a zatim niz uredjeni silazak, preko nekoliko mostića, do širokog puta. Put nadesno vodi do rudnika olova i cinka. Kod rudnika idemo pravo putem tj. stazom izmedju kuća (to je dakle desno od staze kojom smo došli do rudnika), zatim posle130 m idemo levo šumskim putem, pa posle još 200 metara, desno pravo grebenom, gde se nazire stari kolski put. i izlazimo na put koji je od rudnika isao zaobilazno. Njega presecamo i nastavljamo putem koji vodi uzbrdo. (Sve je prilično logično - a cilj je greben Kopaonika) . Kad se izađe na greben, tada ste na administrativnnoj liniji sa KiM. Sve je čisto i jasno, idete desno putem grebenom do Crkvine - rimske crkve sv. Prokopiju na 1800 metara. Odatle možete pravo tzv. Krčmarskim putem preko skijališta do ski centra ili ka stenama na Nebeskim stolicama i zatim desno grebenom do radarskih objekata na vrhu. PAŽNJA - 1. vojska ne dozvoljava pristup samom vrhu i spomeniku Josifu Pančiću, a verovatno ako ih pitate ne bi dozvolili ni radarskim objektima iako nema table i ograde. 2. Tokom Nato bombardovanja tu je bačeno svašta, pa se ne preporučuje kretanje ovim područjem i posebno kretanje van ovog treka. Dakle, svako ide na svoju odgovornost!
Od balona treba pažljivo sići na stazu Krčmar i njom naniže do "krčmarskog puta" pa dalje levo njime do centra ili Planinarskog doma Kopaonik, gde ide ovaj trek. Za turu vam zavisno od grupe treba izmedju 5 i 7 sati. Uživajte, pozdrav od PSK Jastrepca iz Kruševca.