برنامه صعود به قله فلسکه از روستای کنگ ۸ تیر ۱۴۰۰

Photo ofبرنامه صعود به قله فلسکه از روستای کنگ ۸ تیر ۱۴۰۰ Photo ofبرنامه صعود به قله فلسکه از روستای کنگ ۸ تیر ۱۴۰۰ Photo ofبرنامه صعود به قله فلسکه از روستای کنگ ۸ تیر ۱۴۰۰

June 29, 2021
June 2021

near Kang, Razavi Khorasan (Iran)

به نام خدای هستی بخش
برابر تقویم گروه، برنامه این هفته باید یک تمرین قدرتی،استقامتی با چاشنی سرعت می بود، که برای این منظور صعود به قله فلسکه از خود روستای کنگ انتخاب شد.
مسیری که با یک شیب ملایم از روستای کنگ شروع میشه و تا انتهای دره به مسافت ۱۰‌کیلومتر ادامه پیدا میکنه. و از انتهای دره تا خود قله هم حدود ۴ کیلومتر می باشد.

شروع حرکت ما رأس ساعت ۴:۴۵ دقیقه از ابتدای جاده خاکی دره کنگ بود.
افراد حاضر در این برنامه ،آقایان؛ گودرزی، صداقت و بنده(احمدی) بودند.
چیزی که بسیار مشهود بود جای خالی رفقا، علی الخصوص حاج حسن آقایی بود، که بعلت درگذشت مادر محترمشان امکان حضور نداشتند.
جا داره به روح مطهر این بانوی مؤمنه و صبور، مادر دو شهید گرانقدر شهیدان احمد و محمود آقایی درود بفرستیم.
با توجه به ساعت حرکت ما و خلوتی منطقه و موقعیت پر از درختان مثمر مسیر، و صدای آب جاری کنار جاده و آواز صبحگاهی پرندگان ،حال و هوای خاص و شورانگیزی داشتیم.
از جاذبه‌های چشم نواز دره چند تا عکس هم گرفتیم.
حدود ساعت ۷ به انتهای دره رسیدیم.
لازم به ذکر است که این نقطه مطمئن ترین جا برای برداشتن آب برای صعود به قله است، هر چند که در طول مسیر آب چشمه ریز حیدر توسط خانواده کاشفی (از بومیان منطقه) با لوله کشی به پایین دست کوه هدایت شده است ولی امکان داره که شیر فلکه بسته باشه و آبی وجود نداشته باشه.
پس از صرف چای و استراحت مختصر و برداشتن آب صعود به قله را از مسیر پاکوپ آغاز کردیم .
حدود ۱:۴۵ دقیقه زمان لازم بود تا به قله برسیم.
هوا اندکی ابری بود و نسیمی ملایم و روح بخشی هم می وزید.
پس از گرفتن عکس و صرف صبحانه یک خواب قیلوله ای هم زدیم.
۱۱:۳۰ شروع به برگشت کردیم.
وسط راه زیر درخت توتی نماز را خوانده و کمی هم استراحت نمودیم.
ساعت ۳:۱۵ به جای ماشین رسیدم.
کل مسافت رفت و برگشت بیش از ۲۸ کیلومتر کوهپیمایی بود.
در کل تمرین خوبی بود و خیلی خوش گذشت.

خدا را به خاطر همه نعمت‌های که ارزانی داشته شکرگزاریم.