برنامه صعود به قله بینالود ۵ مرداد ۱۴۰۰

Photo ofبرنامه صعود به قله بینالود ۵ مرداد ۱۴۰۰ Photo ofبرنامه صعود به قله بینالود ۵ مرداد ۱۴۰۰ Photo ofبرنامه صعود به قله بینالود ۵ مرداد ۱۴۰۰

July 28, 2021
July 2021

near Ferīzī, Razavi Khorasan (Iran)

بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته علی ابن ابی طالب و اولاده المعصومین صلواه الله علیهم اجمعین "

از سری برنامه‌های تمرینی استقامتی برای رسیدن به آمادگی مطلوب، صعود به قله بینالود از دره سیب روستای فریزی بود، که سه نفری؛
یعنی بنده (احمدی) و آقایان گودرزی و صداقت همراه بودیم.
ساعت ۴ بعد از ظهر سه شنبه ۵ مرداد از مشهد به سمت روستای فریزی و نهایتاً دره سیب حرکت کردیم.
چیزی که لازم است خیلی مورد توجه دوستان قرار بگیره مسیر خاکی و خطرناک منتهی به دره است.
که در بیشتر طول مسیر عرض جاده گنجایش بیش از یک خودرو را ندارد و در صورت روبه رو شدن باهم با چالش خطرناک جلو و عقب رفتن، آنهم در جاده ای که یک طرف شانه آن مشرف به پرتگاه است، لذا در صورت تردد در این مسیر بسیار احتیاط کنید.
شروع حرکت از کنار رودخانه ساعت ۵:۳۰ دقیقه بود.
پس از گذشت از جاده بین باغات از کنار آخرین باغ سمت راست پاکوب سمت قله با کمی دقت قابل مشاهده است.
ساعت ۶:۴۵ دقیقه به جان‌پناه ایمانی رسیدیم پس از استراحتی کوتاه به سمت جان‌پناه مدرس ادامه مسیر دادیم.
باد ملایمی می وزید که پس از کمی ارتفاع گرفتن و نزدیک شدن به غروب بر سرعتش نیز افروده میشد..
برای اینکه اذیت نشیم لباس مناسب پوشیدیم.
شب ساعت ۸:۳۰ رسیدیم جان‌پناه.
با توجه به وزش باد شدید و میانگین وزنی کوله پشتی هایمان که حدود ۱۳ کیلو بود سرعت مطلوبی داشتیم و به موقع رسیدیم.
گروه دیگری در منطقه نبود.
متاسفانه بازم مثل همیشه برخی از افرادی که قبلاً از جانپناه استفاده کرده بودند نسبت به نظافت آن بی توجهی کرده و آشغال خود را برای بقیه جا گذاشته بودند.
ذکر خیری از بانیان جانپناه کردیم و فاتحه ای هم برای امواتشان قرائت شد.
پس از نماز و صرف شام خوابیدیم.
ساعت ۴ بیدار شدیم و پس از خواندن نماز و جمع کردن لوازم و بستن کوله ها راهی قله شدیم.
ساعت حرکت به سمت قله ۵ صبح بود.
۶:۲۰ دقیقه روی قله عکس گرفتیم.
فاصله تقریبی جانپناه مدرس تا قله ۲ کیلومتر است.

بی شک وزش بادهای تند، همراه همیشگی قله بینالود است ولی تا به حال چنین باد شدیدی را در بینالود تجربه نکرده بودیم.
سرعت باد به حدی بود که اگر حالت طبیعی به خود می گرفتیم به راحتی جابجا می شدیم.
ساعت ۷:۳۰ رسیدیم جانپناه و پس از صرف صبحانه ۸:۳۰ به سمت دره سیب راه افتادیم.
۱۱:۳۰ جای ماشین بودیم.
کل مسافت پیمایش ما حدود ۲۲ الی ۲۳ کیلومتر بود، که در حدود ۸ ساعت پیموده شد.
متاسفانه بعلت اختلال در نرم افزار موبایل ادامه مسیر از جان‌پناه مدرس تا قله و بلعکس ثبت نشده بود.
به امید ایامی خوش برای همه عزیزان.