برکه‌ی کمال‌چال

July 9, 2022
June 2022

near Savār Bār, Alborz Province (Iran)

تاریخ اجرا: ۱۸ تیر
تعداد نفرات: ۳ نفر
صبح ساعت ۷:۳۰ از محله‌ی سعادت‌آباد تهران با ماشین شخصی حرکت کردیم و بعد از دو ساعت به روستای وارنگرود رسیدیم. بعد از آماده‌سازی ساعت ۱۰ از ابتدای مسیر حرکت کردیم و به سمت دوراهی سوتک از کنار رودخانه روانه شدیم. در ابتدای مسیر با استفاده از پلی فلزی به سمت چپ رودخانه رفتیم و شروع به افزایش ارتفاع کردیم. بعد از حدود یک ساعت به چند درخت در سمت چپ رودخانه و و رودخانه‌ی کنار آن رسیدیم که به رودخانه‌ای اصلی متصل میشد. بعد از کمی استراحت به مسیر ادامه دادیم و بعد از عبور از یک گوسفند‌سرا و یک ساعت و نیم ادامه‌ی مسیر با شیب نسبتا تند به کانکس محیط زیست رسیدیم. ساعت حدود ۲ شدن بود و ما ناهار رو خوردیم و قدری استراحت کردیم. ساعت ۴ مسیر رو ادامه دادیم و شیب آخر رو هم رد کردیم و به چشمه‌ی آخر مسیر رسیدیم. حدود ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر از دم چشمه حرکت کردیم و حدود ساعت ۷ به دریاچه رسیدیم. این قسمت مسیر به نسبت هموار و دارای بده بستان‌های متوالی بود ولی شیب خیلی زیادی نداشت. ما در کنار برکه کمپ زدیم و تا فردا ساعت ۱۲ ظهر همانجا گذراندیم. سپس مسیر طی شده را با استراحت در ۶ ساعت برگشتیم و ساعت ۶ به پای ماشین رسیدیم.