برگشت از آبشارهای سیرود

50 minutes
September 7, 2023
September 2023

near Sīrūd, Alborz Province (Iran)

سه تا آبشار توی مسیر داره کلا ۴۸۰ متر پیمایش دارید تا آبشار اول خوبه سبکه ولی بعدش یه کوچولو سخت میشه خصوصا اگه بخواید برید جلوی حوضچه آبشار دوم
حوضچه آبشار دوم جون میده برای آبتنی
آبشار معروفی نیست من اول مسیر فقط یه خونواده دیدم نشسته بودن بعدش تا خود آبشار دوم هیچکسو ندیدم
مسیریابیو تا چشمه وارش گذاشتم از اونجا ۲ کیلومتری خاکی دیگه برسید میرسید به آسفالت
کلا ۹ کیلومتر خاکی خوب داره که سواری به راحتی میره
در ادامه ظاهرا یه آبشار سومی هم وجود داره که به نظرم‌ حدود ۱ ساعت دیگه راه بود که من نرفتم

آبشار دوم سیرود

تا پای آبشار مسیر خوبی داره بدون مشکل خاصی میرسید پایین آبشار دوم که رسیدید دو‌تا مسیر هست یکی از چپ بغل یه درخت و استخر ذخیره آب، سمت راست از لای صخره ها که من جفتشو رفتم، مسیر دست راستی یکم دست به سنگ داره میشه رد شد اما اگه دو نفر باشید راحت تر میشه رفت بالا، مسیر دست چپ برای رفتن پشت آبشار دوم و ادامه مسیر دره خوبه حوضچه آبشار دوم جون میده برای آبتنی من یکم مسیرو جلوتر رفتم اما به نظر نمیرسید آبشار دیگه ای داشته باشه حالت دشت طور بود و بعید بود آبشاری در ادامه باشه اگه رفتید آبشار دیدید لطفا روت ویکیلاک بذارید ماهم ببینیم

آبشار اول سیرود

تا اینجا مسیر خوبه راحت میرسید پای آبشار کلا تا اینجا ۵ ۶ دقیقه پیمایش سبکه برای ادامه مسیر باید از سمت راست آبشار اول برید یه کوچولو از روی صخره ها با احتیاط برید بقیه ش ساده ست

PictographBridge Altitude 6,656 ft

پل فلزی

محل شروع پیمایش دقیقا باید اینجا پارک کنید محوطه قبل و بعد پل برای پارک هست از سمت راست یه پاکوب ریز داره می‌ره روی دره که من اونو نرفتم همین بعد از پل سمت چپش میره پایین کف رودخونه از اونجا مسیر ساده تر و کم خطر تره