برگشت از دهانه غار پارسیان ثغوری

41 minutes
March 27, 2024
March 2024

near Saghūrī, South Khorasan Province (Iran)

دهانه غار پارسیان ثغوری خضری دشت بیاض
حدود ۲ کیلومتر خاکی دارید که سواری راحت میره یکم بعضی جاهاش باید پرگاز رد بشید
پیمایش هم حدود ۵۰۰ متر پرشیب ساده داره تا قبل زیر طاق (به شرطی که از سمت راست صخره بزرگ آخر رد بشید)
از زیر طاق یه دست به سنگ در پیش دارید که میشه راحت جا پا پیدا کرد یکم سخته
برای رفتن بالا پل هم از سمت چپ نقطه آخر داخل یه سوراخ وارد میشید بقیش به نترس بودنتون بستگی داره میشه تا وسط پل رفت اما خیلی جیگر میخواد چون اون بالا باد هم میاد قشنگ آدمو‌ تکون میده زیرتون هم هیچی نیست

شروع دست به سنگ اصلی

اینجا بعد از اون تخت سنگ بزرگ ست و دقیقا زیر طاق و یه تیکه کوچیک دست به سنگ پرشیب داره جای پا هست میشه با آرامش بالا رفت فقط به دو دستتون احتیاج دارید وسایلو بریزید توی کوله پایین اومدنش هم یکم سخت تره راه دیگه ای برای بالا رفتن نیست من کل موقعیتو بررسی کردم

دوراهی قبل تخت سنگ

از اینجا محلی ها گفتن دست چپ سنگو بریم اما اشتباه بود سمت راستو برید پاکوب کاملا مشخصه و کاملا ساده بدون دست به سنگ به پشت صخره و تیکه آخر و مهم مسیر میرسید

شروع پیمایش

محل پارک ماشین و شروع پیمایش حدودا ۵۰۰ متر راه دارید پر شیب ولی به جز تکه آخرش بقیش ساده ست حدودا ده دقیقه ای رسیدید

به چپ برید اینجا از مسیر رودخونه خارج میشید و وارد مسیر خاکی کوهستانی میشید تا محل پارک ماشین راه کاملا مشخصه

به راست برید جای لاستیک مشخصه باید از داخل رودخونه ادامه بدید راحت سواری رد میشه مشکلی ندارید

به راست برید اینجا دیگه آسفالت تموم میشه و یه تیکه کوچیک سنگ فرش داخل کوچه دارید و بقیه مسیر خاکیه در ادامه میگم باید از داخل رودخونه ادامه بدید