برگشت از آبشار سوم قلات

September 10, 2023
September 2023

near Qalāt, Fars (Iran)

آبشارهای اول و دوم ساده ست آبشار سوم سخت نیست اما خیلی هم آسون نیست مثل آبشارهای اول و دوم، فقط یکم سربالایی داره ولی پله گذاشتن حتی پای آبشار هم پله داره
آبشار سوم ارتفاع خیلی بلندی داره و بسیار زیباست حیفه نبینیدش
مسیری که گذاشتم برگشت از آبشار سومه تا محلی که میشه راحت پارک کرد ، بالاتر هم میشه ماشین برد اما خیلی تنگ میشه و بعیده بتونید جای پارک پیدا کنید
از جایی که علامت زدم دقیق بغل کلیسا دوراهی دارید سمت راست مستقیم میره آبشار سوم و سمت چپ میره آبشار اول و دوم
اول سمت چپو برید آبشار اول و دومو ببینید بعد از همونجا پاکوب داره میخوره به آبشار سوم

PictographWaterfall Altitude 0 ft

Waterfall

PictographWaterfall Altitude 7,083 ft

آبشار سوم و اصلی قلات

ارتفاع خیلی بلندی داره و توی تابستون‌ آب خوبی داشت حتما ارزش دیدن داره اینطوری که بقیه دوستان گفتن مسیرش اصلا سخت نیست حتی دم آبشار پله هم گذاشتن یکم شیب داره فقط وگرنه مسیر ساده ست

PictographReligious site Altitude 6,891 ft

کلیسای قلات

ساخت این بنا بین جنگ جهانی اول و دوم بوده متروکه ست و به شدت در حال تخریب

Photo ofدرخت آدامس و دوراهی آبشار سوم و اول دوم Photo ofدرخت آدامس و دوراهی آبشار سوم و اول دوم Photo ofدرخت آدامس و دوراهی آبشار سوم و اول دوم

درخت آدامس و دوراهی آبشار سوم و اول دوم

سمت راست از بغل کلیسا میره به سمت آبشار سوم و سمت چپ مسیر خیلی ساده میره پای آبشار اول و دوم اینجا یه چند تا درخت هست که روش کلی آدامس چسبونده و خوشگله تبدیل شده به جاذبه گردشگری