Breuil-Cervinia - Cascada Torrente Portellier

Photo ofBreuil-Cervinia - Cascada Torrente Portellier Photo ofBreuil-Cervinia - Cascada Torrente Portellier Photo ofBreuil-Cervinia - Cascada Torrente Portellier

July 30, 2023
July 2023

near Breuil-Cervinia, Valle d’Aosta (Italia)

Excursió molt recomanable des de Breuil-Cervinia, seguint el camí del Rifugio Oriondé, fins a la cascada del torrent Portellier. La ruta segueix l'itinerari senyalitzat 13 i ofereix molt bones vistes del Cervino durant tot el seu recorregut.

L'inici es troba a l'aparcament gratuït que hi ha a l'entrada de Breuil-Cervinia (passat el túnel a l'esquerra). Caminem en direcció a l'estació d'autobusos, seguim per la Via Circonvallazione, passem per la oficina d'informació turística i continuem per la Via Pellissier. Al final del carrer, al costat de les pistes de tennis municipals, comença l'itinerari 13, marcat en groc.

La ruta és una pista de terra ampla i còmoda que ascendeix zigzaguejant, però amb diverses dreceres que permeten escurçar el camí. Després del primer tram de pujada arribem a la Chiesetta degli Alpini, una església construïda en memòria dels caiguts del batalló d'esquiadors alpins Monte Cervino. Més endavant trobem un bar-restaurant, creuem un riu i continuem pujant per la drecera.

Una mica més amunt, on hi ha la indicació d'intersecció, el camí senyalitzat segueix una drecera força llarga per evitar les grans corbes de la pista. Aquesta primera drecera és força còmoda i permet estalviar molt camí. Si volem veure la segona cascada des de més a prop podem continuar per la pista, però cal tenir en compte que la drecera més propera al torrent té un desnivell molt fort.

Tant per la pista com per les dreceres arribem al pont situat entre les dues cascades. Des d'aquí tenim bones vistes del poble, la Valtournenche i el Cervino. Continuant el camí arribaríem al refugi situat a 2800 m.

Per baixar és recomanable seguir la pista i la segona drecera, més llarga i menys vertical. Una vegada al poble podem passejar per la zona comercial abans de tornar a l'aparcament.