Photo ofBRENNISTEINSALDA (ISLÀNDIA-ÍSLAND-ICELAND): Landmannalaugar-Laugahraun-Brennisteinsalda-Graenagil Photo ofBRENNISTEINSALDA (ISLÀNDIA-ÍSLAND-ICELAND): Landmannalaugar-Laugahraun-Brennisteinsalda-Graenagil Photo ofBRENNISTEINSALDA (ISLÀNDIA-ÍSLAND-ICELAND): Landmannalaugar-Laugahraun-Brennisteinsalda-Graenagil

August 12, 2012
June 2012

•   4.8 2 Reviews

near Skógar, Suðurland (Lýðveldið Ísland)

Viewed 19013 times, downloaded 898 times

CATALAN VERSION

Senzilla i preciosa ruta que, des del refugi de Landmannalaugar, ascendeix al cim de Brennisteinsalda (la muntanya ardent), des d'on es pot gaudir de vistes privilegiades sobre les muntanyes de colors de la zona de Landmannalaugar.

Just al costat del refugi s'agafa el camí (senyalització Laugavergur, Hrafntinnusker) que immediatament s'endinsa en el camí que circula pel bell mig del camp de lava de Laugahraun. Quan s'arriba a l'extrem del camp de lava (al creuament amb el camí de Sudurnamur) es gaudeix del contrast de paisatge amb la zona que no ha estat coberta pel camp de lava.

En aquest creuament girem a l'esquerra per anar circulant paral·lels al camp de lava, per la seva part exterior i d'on gaudirem de les primeres vistes del cim de Brtennisteinsalda.

Iniciem les primeres rampes fins a assolir una zona de fumeroles sulfuroses i deixem enrere el creuament de Graenagil. Poc després prenem el desviament del camí a la dreta que ja ens du directament als peus del cim on, en un altre creuament de camins, deixem el de Laugavegurinn (a l'esquerra) i ja iniciem l'atac final al cim, per pendents més o menys pronunciats però sense cap mena de dificultat.

En poca estona assolirem el cim del Brennisteinsalda des d'on les vistes de les muntanyes de colors de Landmannalaugar i del camp de lava de Laugahraun és senzillament espectacular. Al davant nostre també tenim la curiosa muntanya negra de Bláhnúkur (que vam intentar pujar per un camí diferent al clàssic i una congesta de neu ens va fer tirar enrere).

Per a baixar ho fem pel mateix camí de pujada fins al punt del creuament de camins prop de Graenagil. Seguim el camí (que costa de trobar el seu inici) que ens porta fins al fons de la vall, a tocar del riu. Si seguíssim les estaques grogues ens durien a l'ascensió clàssica al Bláhnúkur, però nosaltres ja ens desviem en direcció al camí de Graenagil, entre el camp de lava i el riu.

Aquest tram de camí és preciós, i tot i la pluja que ens sorprèn, és d'una bellesa fantàstica entre el riu i les roques del camp de lava. Sense cap dificultat ens retornarà a la zona del refugi de Landmannalaugar.

VERSIÓ ANGLESA

Very beautiful and easy trekking starting next to the Landmannalaugar cabin and reaching the Brennisteinsalda peak (burning mountain), where you can enjoy spectacular views of the mountains of colors of Landmannalaugar.

Next to the cabin you take the path (marked as Laugavergur, Hrafntinnusker) that immediatly goes inside the lava field of Laugahraun. When you reach the opposite side of the lava field (at the crossing path of Sudurnamur) you can enjoy the contrast of landscape of the country not covered by the lava field.

At this crossing paths we take the left way walking close to the lava field by out of it. From here you can see first views of Brtennisteinsalda.

We make the first way up until we get an area of sulphuric fumaroles where we leave the crossing path of Graenagil. After a short time we take the right way that leads us until the Brennisteinsalda foot. Then we leave another crossing path to the left (to Laugavegurinn), and going to the right we begin the final atack to the peak in a going up path that has no difficulty.

In a while we get the Brennisteinsalda summit where the views of the colored mountains of Landannalaugar are simply astonishing. The full views of the Laugahraun lava field are spectacular as well, as well as the views of the singular Bláhnúkur mountain (that we try to climb by an alternative way of the classic one but we had to go back because of a snowdrift in a difficult point).

We go down of Brennisteinsalda by the same way we went up until the crossing path close to Graenagil. We follow the way (difficult to find ad the beginning) that leads us at the bottom of the valley, close to the river. From there, if you follow the yellow signs you could climb Bláhnúkur, by the classic way. But we go in the direction of Graenagil, between the lava field and the river.

This is a wonderful area even we get soaked by the rain. But it is very worthy to take that easy way between the curious lava rocks and joining the nice river until the Landmannalaugar area.

CROSSING PATHS (TO GRAENAGIL)

PictographMountain hut Altitude 1,914 ft

• Photo of Rafa López R
    Rafa López R Aug 16, 2012

Unes fotos espectaculars, gràcies per permetre´m conèixer alguna cosa més d´Islàndia, Jordi.

El porquet de Sant Antoni Aug 17, 2012

RAFA LÓPEZ R Moltes gràcies a tu per les teves paraules i per compartir sensacions! Islàndia és senzillament espectacular amb una varietat de paisatges tremenda!

• jaume cp Jul 27, 2014

Ruta imprescindible en una visita a Islandia

El porquet de Sant Antoni Jul 28, 2014

JAUME CP: Landmannalaugar és lloc de peregrinatge per tot aquell que visiti Islàndia. De fet, Jaume, estic segur que coincidiràs amb mi que Islàndia és un viatge imprescindible!
    Merci company! Celebro que hagis gaudit d'aquesta ruta, i enhorabona per visitar Islàndia, un autèntic monument a la natura!

• Photo of Henry Páll Wulff
    Henry Páll Wulff Jul 13, 2016

An easy, scenic hike in one of Iceland's most beautiful landscapes upt to Brennisteinsalda volcano.

El porquet de Sant Antoni Jul 13, 2016

HENRY PÁLL WULFF: Thanks a lot for your nice words of the route and for the good rating of it. It's nice to know you spent a good time hiking in Brennisteinsalda, one of the most magic places you can visit in Iceland!

• Photo of Raroruma
    Raroruma Sep 3, 2018

Hola, Preciosa ruta que, si puedo, la haré el próximo 17 de octubre.
    Para los que no saben catalán o inglés, me permito traducir tu texto al ESPAÑOL.
    Sencilla y preciosa ruta que, desde el refugio de Landmannalaugar, asciende a la cumbre de Brennisteinsalda (la montaña ardiente), desde donde se puede disfrutar de vistas privilegiadas sobre las montañas de colores de la zona de Landmannalaugar.

Just junto al refugio se coge el camino (señalización Laugavergur, Hrafntinnusker) que inmediatamente se adentra en el camino que circula por el bello medio del campo de lava de Laugahraun. Cuando se llega al extremo del campo de lava (al cruzamiento con el camino de Sudurnamur) se disfruta del contraste de paisaje con la zona que no ha sido cubierta por el campo de lava.

En este cruzamiento giramos a la izquierda para ir circulante paralelos al campo de lava, por su parte exterior y de donde disfrutaremos de las primeras vistas de la cumbre de Brtennisteinsalda.

Iniciamos las primeras rampas hasta lograr una zona de fumeroles sulfuroses y dejamos atrás el cruzamiento de Graenagil. Poco después tomamos el desvío del camino a la derecha que ya nos lleva directamente a los pies de la cumbre donde, en otro cruce de caminos, dejamos el de Laugavegurinn (a la izquierda) y ya iniciamos el ataque final a la cumbre, por pendientes más o menos pronunciados pero sin ningún tipo de dificultad.

En poco rato lograremos la cumbre del Brennisteinsalda desde donde las vistas de las montañas de colores de Landmannalaugar y del campo de lava de Laugahraun es sencillamente espectacular. Delante nuestro también tenemos la curiosa montaña negra de Bláhnúkur (que intentamos subir por un camino diferente al clásico y un ventisquero de nieve nos hizo echar atrás).

Para bajar lo hacemos por el mismo camino de subida hasta el punto del cruzamiento de caminos cerca de Graenagil. Seguimos el camino (que cuesta de encontrar su inicio) que nos trae hasta el fondo del valle, a tocar del río. Si siguiéramos las estacas amarillas nos llevarían a la ascensión clásica al Bláhnúkur, pero nosotros ya nos desviamos en dirección al camino de Graenagil, entre el campo de lava y el río.

Este tramo de camino es precioso, y todo y la lluvia que nos sorprende, es de una belleza fantástica entre el río y las rocas del campo de lava. Sin ninguna dificultad nos devolverá en la zona del refugio de Landmannalaugar.

El porquet de Sant Antoni Sep 3, 2018

RARORUMA: Gracias por la traducción! Espero que puedas disfrutar de esta ruta el próximo octubre!

• Photo of Pedro Morales Gimeno
    Pedro Morales Gimeno Dec 17, 2018

Moltes hores per poca distància. Alguna dificultat especial? La penso fer el proper estiu i m'agradaria programar-me bé el dia. Gràcies. Pere

El porquet de Sant Antoni Dec 17, 2018

PEDRO: Cert, hi vam posar força hores per la distància i la nul·la dificultat que té, però ja veuràs que l'entorn és tan i tan refotudament preciós que, almenys nosaltres, no vam parar de fer fotos i fer el badoc constantment. Al cim vam aprofitar per a dinar gaudint d'un entorn espectacular. Ens vam agafar la ruta amb molta calma, precisament per gaudir de l'entorn al 100%. Ens vam quedar a dormir al refugi, així que no teníem cap mena de pressa en tornar.

Salut i a gaudir-ho!

• edgarmtb May 17, 2019

Moltes gràcies per compartir la ruta. Havíeu reservat el refugi amb anterioritat? Trobes factible dormir allà amb nins de 6 i 8 anys?
    Merci!

El porquet de Sant Antoni May 19, 2019

EDGARMTB: Hola company. Sí, nosaltres vam reservar el refugi des d'aquí, abans de viatjar. Ho vam fer escrivint a fi@fi.is
    El preu per persona i nit era de 5.000 corones islandeses (el 2012), és a dir uns 30€ per cap només dormir. Si pagues més fan sopar. Nosaltres vam tirar del nostre menjar.
    No sé si estàs habituat als refugis de muntanya guardats del Pirineu o de Serra de Tramuntana mateix. És exactament el mateix (amb la diferència que hi arribes en cotxe, si tu vols). La zona per dormir són lliteres en habitacions comunitàries. Jo crec que hi pots dormir perfectament amb nens d'aquesta edat, segur que serà una experiència que no oblidaran!
    Espero que us vagi molt bé, la zona és espectacular!

Salut i muntanyes

• miquelrt Aug 14, 2019

Crec que hi ha una equivocació que després es rectifica havent de passar roques a través i perillós. Jo no l'hagués penjat a la xarxa. Nosaltres ens vàrem donar compte i vam rectificar a temps

El porquet de Sant Antoni Aug 14, 2019

MIQUELRT: Company, aquesta ruta segueix un sender molt ben fressat i marcat tota l'estona. No té pèrdua, no té dificultat i no té cap mena de perillositat. Així ho confirmen la resta de comentaris que han anat deixant els usuaris (amb més de 800 descàrregues) i així també ho pots veure a les fotos. Mai penjaria un track que tingués alguna perillositat sense avisar a la descripció de la ruta, i encara menys, mai de la vida penjaria un track amb errors. Per tant, primer de tot, lamento que tinguéssiu aquests problemes que comentes però potser us veu confondre o el GPS no va acabar de tenir una bona precisió (els mòbils ja ho fan això). Malgrat això, repeteixo que el camí sempre està molt ben marcat ja que és una excursió força popular i, per tant, entenc que en algun punt el devíeu perdre i veu haver de rectificar fent algun camp a través.

Si vols, contacta'm per privat, m'envies el teu track i faig la comparativa amb el meu per veure on és l'error.

Salut company

• miquelrt Aug 15, 2019

He rectificat la meva valoració anterior. Demano disculpes a "el porquet de Sant Antoni"

El porquet de Sant Antoni Aug 18, 2019

MIQUELRT: Moltes gràcies per la correcció. Com hem pogut veure comparant els tracks en un moment donat us en desvieu una mica cosa que devia ocasionar que us posessiu en aquesta zona més complicada. En tot cas, el track que tothom pot trobar aquí és correcte i apte per a tothom.

Gràcies MIQUELRT per compartir el teu track i per la correcció!