Brana Vlasinskog jezera - Veliki Vrtop (staza 9)

Photo ofBrana Vlasinskog jezera - Veliki Vrtop (staza 9) Photo ofBrana Vlasinskog jezera - Veliki Vrtop (staza 9) Photo ofBrana Vlasinskog jezera - Veliki Vrtop (staza 9)

November 26, 2023
August 2023

near Prestojčeva Mahala, Central Serbia (Serbia)

Početak staze je 700 metara ispod brane Vlasinskog jezera pored asfaltnog puta ,,Surdulica - Crna Trava". Prvi deo staze u dužini od 150 metara se spušta makadamskim putem do raskrsnice na kojoj naša staza odvaja takođe makadamskim putem levo prema zaseoku Milenkovići. Staza do njega je sa različitim nagibom. Blage i strme uspone smenjuju kraće zaravni. Ova deonica, kao i ona nakon kuća Milenkovića vodi kroz šumsku vegetaciju gusto obraslu i žbunjem. Staza krivuda naviše i nakon 5,7 km od svog početka, konačno izlazi iz šume na travnate strane i nastavlja ispod vrha Mali Vrtop sa njegove desne strane do raskrsnice šumskih puteva na prevoju prema vrhu Veliki Vrtop. Dalje sledi završni uspon kroz pašnjačke terene do ovog vrha. Vrh Veliki Vrtop predstavlja veoma široku, visokoplaninsku i travnatu zaravan.

Smer kretanja:
- Brana Vlasinskog jezera
- Milenkovići (2,3 km)
- Ispod M. Vrtopa - raskrsnica (6,8 km)
- Vrh Veliki Vrtop (8,8 km)

Staza je uređena u drugoj polovini 2023. godine sredstvima kompanije ,,Coca - Cola" HBC Srbija u saradnji sa UNDP u okviru Projekta ,,Vlasina - čista ljubav".