Bozhane doğa yürüyüşü 14 km

December 21, 2023
December 2023

near Bozhane, İstanbul (Türkiye)

Marmara Doğalılar ile bugün Bozhane Köyü’nünden enerji dolu bir ekiple yürüyüşe başladık.🚶‍♀️🚶‍♂️ Orman içi🌲 patikaları takip ederek ilk önce Bozhane göletine🚣 ulaşıp kısa bir mola verdik. Daha sonra Göllü köyüne uğradık.🚶‍♀️🚶‍♂️ Köyden yürüyüşümüze devam ederek Orman içi 🌲patikaları takip ederek Ring yaparak tekrar başladığımız köy olan Bozhane'de yürüşümüzü bitirdik.🧿 Katılımcı Marmara Doğalılara teşekkür ediyoruz. 👏
21.12.2023
10:00-11.00’de Bozhane köy kahvesinde buluşuyoruz.(Konum atılacaktır.)
11.00’de Bozhane Köyü’nünden yürüyüşe başlıyoruz. Ring yaparak başladığımız köy olan Bozhane'de yürüşümüzü bitiriyoruz.

Parkur Bilgisi: 13 km orta iniş çıkışlar var.
Orman içi ,baraj kenarı ve toprak patikalardan yürüyeceğiz.

Bozhane Köyü
Beykoz’un incisi olan bu köy, İstanbul’un en güzel köylerinden bir tanesi. Aslında daha ziyade bu yazıda bahsi geçenlerin çoğu Göllü veya Kılıçlı Köyü’ne bağlı olsa da, hepsi Bozhane Köyü ismi ile daha çok biliniyor. Bozhane Köyü, zamanında Türkmenlerin yaşadığı bir köymüş. Geçimlerini hayvancılıkla sağlayan köylüler, hayvanlarını açık yeşil alanlarda otlatmışlar. Riva Deresi, bu hayvanlar ve köy halkı için önemli bir su kaynağı olmuş. Fakat havaların kötü olduğu günlerde köylülerin hayvanlarını koruma altına alabileceği bir yer yokmuş. Bu yüzden köylüler, bir baraka inşa ederek hayvanlarını soğuk havalardan korumaya başlamışlar.
Bu baraka, köy halkı arasında “Boş Hane” olarak anılmış. Zaman içerisinde “boş hane” Bozhane’ye dönüşmüş ve köyün ismi bu şekilde kalmış. Bu köy günümüzde olduğu gibi geçmişte de hayvancılık ve odunculuk faaliyetleri ile geçimini sağlamış. İstanbul halkını besleyen çiftliklerin bir kısmı yine bu köyde yer alıyor. Şehirden uzak olmayayım, ama köy ürünlerine de kolay ulaşayım derseniz, geleceğiniz adreslerden biri bu Bozhane ve Göllü köyü. Özellikle bol miktarda tavuk çiftliği olması sebebiyle taze köy yumurtası bulabileceğiniz en iyi yer. Ayrıca taze sağılmış süt de ve daha nice köy ürünlerini buradan rahatlıkla temin edebilirsiniz.

• Photo of safir yollarda
    safir yollarda Jan 2, 2024

Yağış sonrası çamur yoğunluklu rotamızı bitirmek farklı keyifliydi. Teşekkürler...