Bozcaarmut göleti - Küçükelmalı tabiat parki

Photo ofBozcaarmut göleti - Küçükelmalı tabiat parki Photo ofBozcaarmut göleti - Küçükelmalı tabiat parki Photo ofBozcaarmut göleti - Küçükelmalı tabiat parki

October 15, 2023
October 2023

near Bozcaarmut, Bilecik (Türkiye)

Bugün yebudak olarak yine sema kizilaslan organizasyonuyla ve rotasız rehber Kadir soyaltin öncülüğünde 101 doğa sever dostumuzla birlikte sonbaharin nimetlerinden yararlanmak adına Bilecik il sınırları içerisinde yer alan Bozcaarmut ve elmalı goletlerini gezdik
Bursa'dan 90 km lik mesafeyi 1,5 saatlik bir yolculukla alarak ilk durağımız olan bozcaarmut köy kahvesine ulaştık.
Kâh bahçede, kah kahvede çaylarımızı yudumlayıp simitlerimizi yedikten sonra yürüyüşe başladık.
5 km civarındaki inişli çıkışlı belli belirsiz hat üzerinden ilerliyerek vardigimiz gölette öğlen molası verdik.
İsteyen gölde serinlerken, isteyen göl çevresinde turlar atarak bol bol resim çekindi.
Grubun kalabalık olması nedeniyle ikinci goletimiz olan elmaliya 11 km lik yürüyüş yerine araçlarla gittik.
Küçük elmalı tabiat parkı olduğundan giriside minibus için 110 TL olmuş. Kişi başı ücret ise 12 TL.
İki saat kadar bol bol balık tutulan elmalı göletinde gezdikten sonrada beş gibi Bursa'ya dönüş için yola çıktık
Rotayı kapatmak geç aklımıza geldiğinden dolayı elmalı goletinden sonraki hat araç yolu olduğu unutulmamalidir.
Rota üzerinde köylülerden yediveren çilekler ve ceviz satın alinabilir . Birkaç noktada su kaynağı olsada mevsim itibariyle kuru olabiliyorlar...
Rotanın en güzel zamanı sonbahar ve biz bir iki hafta sonra gelsek daha doğru zaman olabilirdi...