Photo ofKaria Yolu - Bozalan - Karacahisar Rotası / Carian Trail - Bozalan - Karacahisar Route Photo ofKaria Yolu - Bozalan - Karacahisar Rotası / Carian Trail - Bozalan - Karacahisar Route Photo ofKaria Yolu - Bozalan - Karacahisar Rotası / Carian Trail - Bozalan - Karacahisar Route

May 2, 2022
May 2022

near Bozalan, Muğla (Türkiye)

Bozalan’dan kuzeye yönelen rota, antik bir yolu takip ederek Kapız Geçidi’nden geçtikten sonra Fesleğen köyüne ulaşır. Buradan patika ve toprak yolları izleyerek 7 km sonra Damyanı Mahallesi’ne ulaşan rota, 5 km sonra Karacahisar köyünde son bulur. Rotada Bozalan’dan Kapız Geçidi’ne kadar olan 3 km’lik dik bir çıkış dışında zorlu bir etap yoktur. / Heading north from Bozalan Village, the route follows an ancient trail and reaches Fesleğen Village past Kapız Pass. From here, by following paths and dirt roads, the route reaches Damyanı Neighbourghood after 7 kms and ends in Karacahisar Village after 5 kms. Apart from a 3-km steep ascent from Bozalan to Kapız Pass, there is no difficult section on the route.

PictographOvernight Altitude 704 ft
Photo ofBozalan İlkokulu binası ve okul bahçesi / Bozalan Elementary School building and schoolyard Photo ofBozalan İlkokulu binası ve okul bahçesi / Bozalan Elementary School building and schoolyard

Okul öğretmeni Hüsnü Bey'den (+90 505 971 68 28) den izin almak suretiyle okul içinde kalınabilir, okul bahçesinde kamp yapılabilir. Okulun tuvaleti kullanılabilir, çeşmeden su alınabilir. Okulda elektrik vardır. / As long as the school teacher Mr. Hüsnü (+90 505 971 68 28) permits, you can stay inside the school and pitch a tent in the schoolyard. You can use school toilets and drink tap water. There is electricity in the school.

Buradan sağa yukarı dönün. / Turn right upwards here.

Arka planda Kepçe Burnu ve Göğebakan Tepesi ile Bozalan Köyü manzarası / View of Bozalan Village with Cape Kepçe and Göğebakan Hill in the background.

Arka planda Azmak Burnu, Kepçe Burnu, Çörlük ve Göğebakan Tepesi ile Bozalan Köyü manzarası / View of Bozalan Village with Cape Azmak, Cape Kepçe, Çörlük and Göğebakan Hill in the background.

Sağdan devam edin. / Take the right and continue.

Kuyu / Well

İçilebilir su kaynağı. Su çekmek için kova bulunmaktadır. / Potable water supply. There is a bucket to take water.

Photo ofDikmen ve Kırdağ Tepeleri manzarası / View of Dikmen and Kırdağ Hills Photo ofDikmen ve Kırdağ Tepeleri manzarası / View of Dikmen and Kırdağ Hills

Dikmen ve Kırdağ Tepeleri manzarası / View of Dikmen and Kırdağ Hills

Kapız Geçidi / Kapız Pass

Taşlar üst üste dizilerek teraslandırılan bu geçit gerçekten muazzamdır. Arkeologların yaptığı araştırmalar sırasında bu taşlar arasında Roma Dönemi’ne ait bir yazıt bulunmuş, böylece Karamandağ ve Kocadağ’da yer alan Kodapa/Kodapeis kentinin adı da açığa çıkmıştır. Antik dönemde büyük ihtimalle Kodapalılar limanları olan Çökertme/Vasiliko’ya bu yol ile ulaşmaktaydılar. / This hill pass, terraced by stacking stones, is truly enormous. During the researches carried out by archaeologists, an inscription from the Roman Period was found among these stones, thus revealing the name of the city of Kodapa/Kodapeis, located in Karamandağ and Kocadağ. In Antiquity, the people of Kodapa/Kodapeis were probably reaching their port, Çökertme/Vasiliko, by this road.

Photo ofKapız Geçidi'nden Çörlük ve Göğebakan Tepeleri manzarası / View of Çörlük and Göğebakan Hills from Kapız Pass Photo ofKapız Geçidi'nden Çörlük ve Göğebakan Tepeleri manzarası / View of Çörlük and Göğebakan Hills from Kapız Pass

Photo ofKapız Geçidi'nden Çörlük Tepesi manzarası / View of Çörlük Hill from Kapız Pass Photo ofKapız Geçidi'nden Çörlük Tepesi manzarası / View of Çörlük Hill from Kapız Pass Photo ofKapız Geçidi'nden Çörlük Tepesi manzarası / View of Çörlük Hill from Kapız Pass

Kapız Geçidi'nden Çörlük Tepesi manzarası / View of Çörlük Hill from Kapız Pass

Kapız Geçidi'nden Çörlük Tepesi manzarası ve yürüyüşçüler / View of Çörlük Hill from Kapız Pass and hikers

Photo ofGöl Damları, İmici Harmanı, Gökdibi mevkileri manzalararı / Views of the sites of Göl Damları, İmici Harmanı, Gökdibi Photo ofGöl Damları, İmici Harmanı, Gökdibi mevkileri manzalararı / Views of the sites of Göl Damları, İmici Harmanı, Gökdibi Photo ofGöl Damları, İmici Harmanı, Gökdibi mevkileri manzalararı / Views of the sites of Göl Damları, İmici Harmanı, Gökdibi

Kapız Geçidi'nden Göl Damları, İmici Harmanı, Gökdibi mevkileri ile Dikmen, Kırdağ, Pınardağı ve Çörlük Tepeleri manzaraları / Views of the sites of Göl Damları, İmici Harmanı, Gökdibi and Dikmen, Kırdağ, Pınardağı and Çörlük Hills from Kapız Pass.

İçme suyu niteliğinde olmayan su kaynağı. Acil ihtiyaç halinde ferahlatıcı su kaynağı olarak kullanılabilir. Su çekmek için kova ve ip bulunmamaktadır. / Impotable water source. It can be used as a refreshing water supply in case of urgent need. There is no bucket and rope to take water.

Buradan sola dönün. / Turn left here.

Buradan sağa yukarı dönün. / Turn right upwards here.

PictographLake Altitude 1,981 ft

Hayvan içme suyu göleti / Animal drinking water pond.

PictographLake Altitude 2,004 ft

PictographMonument Altitude 1,999 ft
Photo ofEski kümbet sarnıç / Old dome-like cistern Photo ofEski kümbet sarnıç / Old dome-like cistern Photo ofEski kümbet sarnıç / Old dome-like cistern

Eski kümbet sarnıç / Old dome-like cistern

Asartepe 1.derece arkeolojik sit alanı / Asartepe grade 1 archeological site area

PictographMonument Altitude 1,999 ft

Eski kümbet sarnıç / Old dome-like cistern

PictographMonument Altitude 2,060 ft

Buradan sola dönün. / Turn left here.

Arka planda Yeniköy Termik Santrali kül depolama sahası ile Karadağ ve Küçük Karadağ manzarası / View of Kara Mountain and Lesser Kara Mountain with Yeniköy thermal power station ash storage area.

Buradan sağa dönün. / Turn right here.

Soldan devam edin. / Take the left and continue.

Kuyu / Well

İçilebilir su kaynağı. Su çekmek için kova ve ip bulunmamaktadır. / Potable water supply. There is no bucket and rope to take water.

Buradan sağa dönün. / Turn right here.

Soldan yukarı devam edin. / Take left upwards and continue.

Soldan aşağı devam edin. / Take left downwards and continue.

İçilebilir su kaynağı / Potable water supply

• Photo of tonyukukoytun
    tonyukukoytun Dec 15, 2022

Bazı bilgi notları Altay Özcan'ın "Karia Yolu: Akdeniz'den Ege'ye Bir Yürüyüş Yolu Rehberi" isimli kitabından alınmıştır. / Some of the information was taken from the book "Carian Trail: A Guide to Walking Routes in Southwest Turkey" by Altay Özcan.