← Part of BOYDAN BOYA SAMANLI DAĞLARI - SAMANLITREK

BOYDANBOYA SAMANLI DAĞLARI ROTASI 3. ETAP (KIZKALESİ - KIRANYURT YAYLASI)

November 22, 2020
November 2020

near Mesruriye, Sakarya (Türkiye)

BOYDANBOYA SAMANLI DAĞLARI ROTASI 3. ETAP (KIZKALESİ - KIRANYURT YAYLASI)
Samanlı Dağları bir orman denizi. Kışın bol kar alan, ilkbahar ve güz mevsimlerinde ise bol sisli ve yaban yaşamının hala sürdüğü bir bölge. Doğu-batı ekseninde uzanıyor. Bu açıdan kuzey yönü Karadeniz iklimi, güney yönü ise Akdeniz ikliminin etkisi altında. Rota üzerinde içilebilir su kaynakları bulunmaktadır.
Kızkalesi-Kıranyurt Yaylası: 12 km
Yolculuğa kaldığımız yerden tırmanmaya devam edince ilk olarak karşımıza Çavuşlu Yaylası sapağı (2 km, 851 m) geliyor. Direkt devam ederek yaylaya, oradan da rotamız üzerinde bulunan Kıranyurt ve İnönü yaylalarına ulaşmak mümkün ama rotamız, Samanlı Dağları’nın sırtlarından yol almak üzere sola devam ederek sürüyor. Bu sapaktan itibaren muhteşem manzaralar eşliğinde Kıranyurt Yaylası’nın bulunduğu sırta kadar dönerek tırmanıyor. Çavuşlu Yaylası sapağından Kıranyurt Yaylası’na (1160 m) kadar
olan bölüm toplamda 10 km. Kıranyurt Yaylası’ndan doğu yönünde devam edecek olursak Mesruriye Köyü yönünde Karpuzçatlatan Vadisi’ne inip (6,3 km, 714 m) Katırözü Köyü’ne (Çilekli) doğru yol alıp (9,5 km, 748 m), Orman Deposu’nın sırtından (10,5 km, 782 m) sola dönüp, Bakacak Köyü (12 km, 858 m) ve Eskiyayla (18 km, 1117 m) yönünde Kuzuyayla’ya ulaşabiliriz. Bu dairesel hattın toplam uzunluğu 60 km.