Bovansko jezero

August 15, 2022
August 2022

near Bovan, Central Serbia (Serbia)

13. avgust
akcija Sokobanja
dan šesti, Bovansko jezero
učesnika 20-ak

Napuštamo Sokobanju, ispratila nas je sitna kiša koja je obeshrabrila mnoge, da li da uopšte stajemo kod jezera ili da nastavimo dalje? Ipak, suv asfaltni put kao dokaz da kiše kod jezera nije bilo i da je neće ni biti jer je vodič još uvek dobar iako možda vodi poslednji put neku akciju, bili su jasan znak da treba da stanemo i bar malo prođemo uz obalu jezera.

Načičkane kućice i vikendice uz jezero, lep pogled na vodenu površinu ali mnogo smeća, smrad, nikada neke stvari neću razumeti. Alli ajde da gledamo lepe stvari. Prešli smo branu, nastavlja se prašnjav put uz obalu dalje, pratimo ga u potrazi za nekom plažom ili mestom gde bismo mogli sići do same vode, možda i pokvasiti noge.

Posle nekih 4 km pešačenja nailazimo na travnatu plažicu, plaža Brška reka kako kaže mapa je ono što smo tražili. Uživamo nekih pola sata i već žurimo nazad istim putem, vreme se čak i prolepšalo, neki razmišljaju o kupanju na onoj glavnoj, većoj plaži, ja merkam one repetitore sa druge strane brda, kažu da je otuda lep pogled na jezero.

Zvanično pešačenje i akciju Sokobanja završili smo na plaži kod naselja Bovan. Šest dana je brzo prošlo, posetili smo lepe predele, većinom nove, do sada ne posećene. Imali smo lepo vreme, bez kapi kiše. Bilo nas je 49, svako je uživao na svoj način, pešačio i planinario onoliko koliko mu je prijalo. Do neke nove prilike...ko zna kada i ko zna gde.

brana na jezeru

plaza Brska reka

plaza na Bovanskom jezeru

Proseirenje pored puta, pocetak pesacenja