Βουνό Κορησος όρος Ασκιο

October 9, 2018
October 2018

near Krepení, West Macedonia (Greece)

Η ανάβαση μου ξεκινάει από ένα εργοτάξιο - νταμάρι. Αφήνουμε αμάξι στην είσοδο και δεξιά μας παράλληλα με τη κόψη του ορυχείου ξεκινά το μονοπάτι. Ανηφορίζουμε προς τον πυλώνα της ΔΕΗ όπου και συναντάμε το σηματοδοτημένο μονοπάτι που έρχεται από την Βόρεια μεριά του βουνού, από μια πηγη έξω από το χωριό Κορησος. Ακολουθουμε τα σημάδια και τους κουκους που είναι πολύ πυκνά και φτάνουμε χαμηλότερα σε μια χωματερή στο τέλος τους ρέματος Ιστακος. Διασχίσουμε χωματερή κινούμενοι ανατολικά κ βρίσκουμε λίγο πιο πέρα ένα υποτυπώδη χωματόδρομο. Ανηφορίζουμε αυτόν τον δρόμο ο οποίος γίνεται μονοπάτι και εν τέλει περνάει από το ρεμα. Από εκεί κ πάνω έχει σημάδια πυκνά μέχρι κάτω από δύο τριγωνικεε κορυφές που είναι δεξιά μας όπως ανεβαίνουμε. Συνεχίζουμε όπως μας δείχνουν τα σημάδια και βγαίνουμε στο διάσελο των κορυφών . Αριστερά ο Τίμιος Σταυρός και δεξιά ο Ιστακος στα 1305μ και οι δύο. Αφου δούμε κ τις δύο κορυφές επιστρέφουμε στο διάσελο και ακολουθούμε τα σημάδια και κουκους μέχρι την δεύτερη σε ύψος κορυφή (waypoint 15). Απέναντι μας ανατολικά είναι η ψηλότερη κορυφή (waypoint 16) και ενας δρόμος με ροδιες οδηγεί σε αυτήν. Επιστρέφουμε από τα ίδια και ΑΓΝΟΟΎΜΕ εντελώς τα waypoint με ονομασίες 17 και 18. Προσπαθούσα να βρω το μονοπάτι για το χωριό κορησος όπως έλεγε η πινακίδα στο διάσελο αλλά δεν υπάρχουν αλλα σημάδια. Όποιος θέλει να πάει προς κορησος μπορεί να επιστρέψει μέχρι τον κόυκο κάτω από τη δεύτερη κορυφή και να πάρει την πλαγιά μέχρι το 18 waypoint (το τελευταίο) απο εκει ακολουθούμε τα ξέφωτα και βγαίνουμε σε δασικό δρόμο που αν κατηφορίζουμε φτάνει στην Πηγή έξω απο το χωριό.
Η κλίση στην ανάβαση είναι μεγάλη και το τελικό τμήμα για τον Τίμιο Σταυρό είναι βραχώδες και εκτεθειμένο. Θέλει προσοχή χειμώνα η με υγρασία. Τέλος μπορεί κάποιος να ανέβει από τη χωματερή και πάνω ακολουθώντας το μονοπάτι απο ρεμα και να πάει μόνο στις δύο πρώτες κορυφές για σύντομοτερη διαδρομή.