Βουνό Καστοριάς: Ψαλίδα ( 1095) Αγία Τριάδα (1383)

Photo ofΒουνό Καστοριάς: Ψαλίδα ( 1095) Αγία Τριάδα (1383) Photo ofΒουνό Καστοριάς: Ψαλίδα ( 1095) Αγία Τριάδα (1383) Photo ofΒουνό Καστοριάς: Ψαλίδα ( 1095) Αγία Τριάδα (1383)

September 25, 2018
September 2018

near Kastoria, West Macedonia (Greece)

Ανάβαση στην Ψαλίδα και στην Αγία Τριάδα Καστοριάς. Η ανάβαση ξεκινά από την οδό Γράμμου δίπλα από το Γηροκομείο Καστοριάς. Στο σημείο που τελειώνει η περίφραξη του γηροκομείου ξεκινά το μονοπάτι της Ψαλίδας το όποιο είναι ευδιάκριτο. Το μονοπάτι συναντα έναν χωματόδρομο στο οποίο στρίβουμε αριστερά και τον ακολουθούμε για 100 μέτρα περίπου και εν συνεχεία στρίβουμε δεξιά σε πλαγιά που έχει έναν υποτυπώδη χωματόδρομο μέχρι να συναντήσουμε ασφαλτοστρωμένο δρόμο . Σε εκείνο το σημείο περνσμε απέναντι και ακολουθουμε το μονοπάτι πισω από τη τσιμεντένια δεξαμενη. Ακολουθούμε τα σημάδια ως την κορυφή. Αφού ανεβούμε στην κορυφή της ψαλίδας κοιτώντας δυτικά βλέπουμε το βουνό Αγία τριάδα με την ομωνυμη κορυφή. Κατέβαινουμε "χυμα" την πλαγιά από το σημείο που το δάσος είναι αραιό και φτάνουμε σε χωματόδρομο. Όσο διαρκεί το κατέβασμα βλέπουμε το μονοπάτι για την ανάβαση απέναντι μας. Περπατάμε 150 μέτρα στο χωματόδρομο και σε δεξιά στροφή τού, βγαίνουμε αριστερά ώστε να ακολουθήσουμε το μονοπάτι προς την ανώνυμη κορυφή. Είναι Ναι δύσκολη ανάβαση σε σαθρό μονοπάτι με μεγάλη κλίση. Αφού φτάσουμε στην κορυφή ( 1205μ) συνεχίζουμε το μονοπάτι κ έναν υποτυπώδη δρόμο ο οποίος μας πάει κατω απο την κορυφή της Αγίας τριάδας. Η κορυφή και η διαδρομή είναι εμφανής. Στο τέλος του δρόμου ακολουθούμε το μονοπάτι και σε 15 λεπτά είμαστε στην κορυφή Αγία Τριάδα με το εκκλησάκι σε υψόμετρο 1383μ. Από εκεί δυτικά βλέπουμε το Μαλι Μαδι, Βόρεια το Βίτσι, νότια την πεδιάδα και τον Αλιάκμονα ποταμό ενώ ανατολικά είναι η λίμνη της Καστοριάς και το Ασκιο. Η επιστροφή έγινε από τα ίδια εκτός από το τμήμα της ψαλίδας που προτίμησα να ακολουθήσω το μονοπάτι (το όποιο σε βγάζει στο κύριο μονοπάτι της ψαλίδας) παρα να ανέβω ξανά την ψαλίδα από την πίσω πλευρά. Είναι μια απαιτητική διαδρομή και ιδιαίτερα αν ανέβεις την ψαλίδα ξανά στην επιστροφή. Δεν έχει τεχνικές δυσκολίες ή αναρρίχηση.