Boucle Vitrac Monfort Vitrac

October 19, 2022
August 2022

near Vitrac, Nouvelle-Aquitaine (France)

De la nostra estada al Perigord Noir, concretament ens vam establir a Sarlat, del patrimoni que vam veure: pobles, jardins (alguns una presa de pèl), poblats antics sota la roca, Castells, piragüisme, senderisme …. el que ens va agradar més va ser passejar pels boscos d’aquesta contrada: boscos frondosos (malgrat ha estat un estiu molt i molt sec on el sotabosc es feia notar de sec i mort, arbres morts, camps que feien llàstima de la sequedat,...), i boscos molt variats. Realment les passejades que hi vam fer valien la pena, llàstima que havíem de fer molt asfaltar (qualsevol pista -que aquí seria de terra- allà ho tenen asfaltat) i això era un punt negatiu a la passejada. Tot i això hi tornaríem. També ens va agradar el paisatge dels camps de noguers amb un sotabosc benm verd (potser era més regat que no pas altres camps).
Aquesta sortida és la primera que vam fer. Moltes sortides estan senyalitzades amb groc, però no sempre et porten allà on vols anar, per tant, s'ha d'estar alerta. En general però ben senyalitzat els múltiples camins.
Aparquem a l'Ajuntament de Vitrac on hi ha molt espai. Tirem enrere seguint la carretera i ja trobem els primers senyals grocs a la dreta. Fem asfalt enmig de camps de noguers. Passem costat del camp de Golf. Arribem a la carretera que a la dreta va a Caudon i a l'esquerra a Montfort. Seguim recta per un caminet i després pista i a gaudir-la perquè més tard altra cop asfalt fins a arribar a Montfort. El castell no es pot visitar i seguim i ara sí un bon camí que ens fa disfrutar. Poc abans d'arribar altre cop a Vitrac fem un trosset més d'asfalt.