Photo ofBOSQUET: Punta de la Barrina, Motllats, Font i Cova del Rei, Portell del Cremalló, Cova de la Moneda i Foradada de Mont-ral Photo ofBOSQUET: Punta de la Barrina, Motllats, Font i Cova del Rei, Portell del Cremalló, Cova de la Moneda i Foradada de Mont-ral Photo ofBOSQUET: Punta de la Barrina, Motllats, Font i Cova del Rei, Portell del Cremalló, Cova de la Moneda i Foradada de Mont-ral

May 9, 2024
May 2024

near Mont-ral, Catalunya (España)

Ruta circular des de Mont-ral passant per:
- Punta de la Barrina (2.4 km)
- Vauma i Cova (3,0 Km)
- Els Motllats (3,8 Km)
- Cova del Rei (6.1 km)
- Cova de la Moneda (8.9 km)
- Foradada de Mont-ral (9.8 km)

RECORREGUT: Fàcil, força panoràmic, amb coves, una foradada i molta farigola. Sortint del Bosquet, puja pel Collet del Jaume, arriba fins a la Punta de la Barrina o del Barrina, segueix pel Camí de la Cova de la Bruixa, pel dels Motllats, per la Font i la Cova del Rei, lo Queramelló o Cremalló, la Cova de la Moneda o de l’Àngel i la Foradada de Mont-ral, d’on ja baixa de tornada fins al Bosquet.

APROXIMACIÓ: Per fer-lo, i un cop a Alcover, cal pujar fins a Mont-ral per la TV 7041 i seguir per la TV 7045 fins al llogaret de El Bosquet on es pot aparcar a la plaça que es troba al arribar-hi.

DESCRIPCIÓ: Sortim del Bosquet (WP 01) planejant i per la part contraria de la que hi hem entrat, aviat arribem a una zona humida i al Barranc de la Fou, el creuem i agafem un corriol que hi ha a la part contraria, pel que pugem fins al Camí del Portell de l’Onclet (WP 02), i el seguim uns pocs metres per la dreta fins a trobar a l’esquerra un sender fitat que fa drecera (WP 03), pel que seguim fins a creuar de nou el Camí del Portell (WP 04) i seguir al recte, pujant fins al Coll del Jaume, el sender, que es ben panoràmic (WP 05) en porta a enllaçar amb el Camí de la Cova de la Bruixa i regirar a l’esquerra (WP 06) per seguir el trencall que arriba fins a la Punta de la Barrina, també anomenat de o del Barrina (WP 07). Tornem enrere per seguir a la dreta el Camí de la Cova de la Bruixa, mes endavant pugem a veure una vauma (WP 08) a sota de la Punta de Moliner, d’on seguim passant pel costat d’una petita cova (WP 09), per després d’uns 200 m. deixem a la dreta el pas que baixa al Portell de l’Abellera i seguim a l’esquerra per un pas que inicialment es clar peró que mes endavant es va tornant perdedor, pel que cal anar amb compte de no perdre la traça i anar seguint les fites que es van trobant, aquest pas ens porta a enllaçar amb el Camí dels Motllats (WP 10), pel que hi planejarem una bona estona tot gaudint d’uns espectaculars camps plens de farigola florida. Mes endavant, deixem el Camí per agafar un pas menys trillat a la dreta (WP 11), que ens porta a enllaçar amb el sender del Portell de la Mariàngela, en arribar-hi, el seguim anant a la dreta, passem pel costat de la Font del Rei (WP 12), amb humitat, peró sense aigua, i poc mes endavant (WP 13) agafem un corriol fitat i amb senyalització penjada en un arbre, per pujar fins a la propera i bonica Cova del Rei (WP 14) i tornar al panoràmic sender, per seguir-lo passant primer per sota de la Roca del Migdia i dels Cingles del Queramalló o Cremalló (WP 15) i després, i per sobre dels Cingles del Puigxiquet, arribar a l’accés a la Cova de la Moneda o de l’Angel (WP 16). El pas d’accés a la cova, no esta equipat i te un cert risc, pel que si hi voleu baixar aneu en compte i per mes seguretat, millor que porteu una corda que us pugui ajudar. Seguim direcció a Mont-ral, fem un petit tom que ens porta a la part de d’alt de l’accés a la Cova del Codó (Crec que no es fàcil i no hi baixem) i tornem enrere fins a retrobar el sender i baixar per una zona força pendent i pedregosa i a la bifurcació, girar a la dreta per pujar fins a la Foradada de Mont-ral (WP 17), la creuem per sota i baixem pel costat contrari fins a l’encreuament (WP 18) i agafar el primer sender per la dreta, pel que baixem fins a El Bosquet.

ORIENTACIÓ: Recorregut que tot i transcorre majoritàriament per camins i senders força trillats (amb algun tram pedregós) i a que també es van trobant algunes fites, estan mancats de senyalització vertical suficient, pel que considero del tot necessari que us baixeu el track per seguir-lo.

01 El Bosquet

02 Arribem al Camí del Portell de l'Onclet

03 Sender a l'esquerra (Drecera)

04 Encreuament

Som de nou al Camí del Portell de l'Onclet. El creuem i seguim pujant.

Photo of05 Panoramica pujant al Portell de la Cova de la Bruixa Photo of05 Panoramica pujant al Portell de la Cova de la Bruixa Photo of05 Panoramica pujant al Portell de la Cova de la Bruixa

05 Panoramica pujant al Portell de la Cova de la Bruixa

06 Trencall a la Punta de la Barrina

07 Punta de la Barrina

PictographCave Altitude 3,146 ft

08 Vauma

A sota de la Punta del moliner

PictographCave Altitude 3,182 ft

09 Cova

Photo of10 Enllacem amb camí que transcorre pels Motllats Photo of10 Enllacem amb camí que transcorre pels Motllats Photo of10 Enllacem amb camí que transcorre pels Motllats

10 Enllacem amb camí que transcorre pels Motllats

11 Bifurcació a la dreta

12 Font del Rei

Photo of13 Trencall a la Cova del Rei (Fitat) Photo of13 Trencall a la Cova del Rei (Fitat) Photo of13 Trencall a la Cova del Rei (Fitat)

13 Trencall a la Cova del Rei (Fitat)

PictographCave Altitude 3,263 ft

14 Cova del Rei

PictographCave Altitude 3,217 ft

15 Portell del Cremalló

PictographCave Altitude 3,301 ft
Photo of16 Cova de la Moneda (o de l'Angel) Photo of16 Cova de la Moneda (o de l'Angel) Photo of16 Cova de la Moneda (o de l'Angel)

16 Cova de la Moneda (o de l'Angel)