Bosc de Toscarre

May 25, 2023
April 2016

near Ortedó, Catalunya (España)

Punt d’inici: Punt quilomètric 7 de la carretera LV-4001, abans d’arribar a Ortedó.

Distància: 8.8 km ruta circular

Temps: 3h

Desnivell: 450 m

Dificultat: Moderada

Recorregut: Pugem per la carena de la serra Bedollera fins el cim boscós del Vedranell. La tornada la fem seguint la pista que travessa el bosc de Toscarre i ens retorna al punt de sortida.

DESCRIPCIÓ

El bosc de Toscarre és una mostra representativa d’aquesta extensa àrea forestal que envaeix la zona més occidental del parc natural. Àmplies zones boscoses, assolellades o ombrívoles, amb abundant fauna característica d’aquests ambients, on els cabirols són omnipresents.

En aquest cas, es tracta d’una senzilla caminada circular que ens permet endinsar-nos en un bon exemple d’espai forestal, amb les zones més assolellades dominades per l’alzinar de muntanya, que aquí s’enfila fins als 1.400 metres, i amb el pi roig com a gran dominador.

La volta del bosc de Toscarre és una oportunitat de conèixer aquests turons solitaris de l’extrem oest del Parc natural.

RECORREGUT
0’ – Cruïlla carretera d’Ortedó. Seguim la pista que planeja cap a l’oest.
10’ (0,5 km) – La pista fa un marcat revolt en direcció sud. En aquest punt cal seguir
un camí que s’enfila per la carena. El pendent a estones és fort i es guanya desnivell
ràpidament.
1h 10’ (2,0 km) – Carena de la serra Bedollera. El camí s’aplana i mica a mica es va
eixamplant seguint la mateixa direcció que portàvem.
1h 40’ (3,7 km) – Cruïlla de pistes. Si continuéssim recte, el camí continua fins a la
collada de Lletó i podríem arribar fins al turó Galliner (indret 4). Per retornar a Ortedó,
seguim la pista de la dreta.
1h 50’ (4,3 km) – Segona cruïlla. Seguim la pista de la dreta que ens tornarà al punt
inicial.
3h 00’ (8,8 km) – Mirador de Bentanacs. Al revolt on recuperem el camí inicial, si
caminem uns 50 metres cap al nord arribem a un bon mirador sobre la Seu d’Urgell i
les muntanyes de l’entorn.
3h 10’ (9,4 km) – Cruïlla carretera d’Ortedó.