BOSC DE PAÏOLIVE

November 15, 2017
November 2017

near Casteljau, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

El Bosc de Païolive es pot recorre en base a tres circuits senyalitzats i que en el nostre cas en vàrem unir dos i vàrem fer el tercer tot passant pel cotxe. El fulletó que conté els tres circuits de 1,5 km , 4 km et 5 km, us el vendran a qualsevol Office de Tourisme per 2 € Per saber-ne més sobre el bosc podeu veure la Wikipedia tot clicant aquí damunt.

Així dons un cop aparcat el cotxe els indicadors ens fan caminar uns pocs metres per la carretera D252 que és la que hem utilitzat per venir fins aquí per tl d'agafar un sender que surt a la nostra esquerra i que ens du fins el Carrefour des Trois Seigneurs. En arribar a aquesta cruïlla prendrem el camí de la nostra esquerra marcat com a GR4. Anirem seguint els indicadors de Santa Eugènia.

Quan divisem l'ermita no ens fem pagues de res perquè serà impossible d'acostar-nos-hi a no ser que vulguem saltar la paret que l'envolta. Això si passats uns metres podrem accedir a un "Belvedere" des del qual podrem admirar total la plana i el poble de Chassagnes.

Retornem al camí i anem avançant pel bosc tot passant per una cova fins arribar al punt on un camí que surt a la nostra dreta ens retornaria a l'aparcament. El deixem i seguim de recte per iniciar l'altre recorregut anomenat de la Cormiche i a fe de Déu que té el nom ben merescut. Anem fent via per damunt de la cornisa del cingle excavat pel riu Chassezac.

Acabat el recorregut per dalt del cingle el camí ens duria a un aparcament que no és el nostre. Per tant ens cal agafar el camí que surt a la nostra dreta per retornar al Correfour des Trois Seigneurs i d'aquí al cotxe. Però, en arribar-hi, avui encara no hem acabat el nostre recorregut.

Farem un tomb per un altre circuit que surt del mateix aparcament i que per entre les pedres de formes capricioses i a volts extravagants segons el fulletó s'haurien d'assemblar a diferents besties però nosaltres només hi sabem identificar un elefant. De fet si seguiu el nostre track podeu provar de veure-hi més coses.