Bosc de la Bana-Pic de l'Orri (1.436m)-Roc dels Malls (1.615 m)

Photo ofBosc de la Bana-Pic de l'Orri (1.436m)-Roc dels Malls (1.615 m) Photo ofBosc de la Bana-Pic de l'Orri (1.436m)-Roc dels Malls (1.615 m) Photo ofBosc de la Bana-Pic de l'Orri (1.436m)-Roc dels Malls (1.615 m)

January 11, 2022
January 2022

near Tírvia, Catalunya (España)

Donada la poca elevació d'ambdós cims, les vistes són limitades a causa de la massa forestal que els envolta, però, malgrat això, val la pena de fer l'esforç d'anar-hi perquè les imatges que s'albiren són força plaents per a la vista.

Accés al punt d'inici: Sortida des de Lleida prendre direcció a Balaguer per la C-12. Balaguer direcció a Pobla de Segur (C-13). Pobla de Segur direcció a Llavorsí (N-260). Llavorsí direcció Ribera de Cardós/Tírvia (L-504). La Bana (Rotonda de la Vall de Cardós i Vall de Farrera).

Itinerari:
La ruta s'inicia a l'entrada de la pista “Camí de la Bana” que hi ha al costat de la rotonda de la Val de Cardós (L-504) i la Vall de Ferrera (L-510), que trobem al llogarret de la Bana.

Pugem pista amunt, fins a trobar l'entrada al sender amb marca groga, el qual, discórrer pel bosc de la Bana i que després d'una constant i exigent pujada arribem a la collada de la Bana. Un cop som a la collada, les marques desapareixent i ens hem de guiar per intuïció i buscant el millor pas, per això, ens desviem cap a l'esquerra i seguim un sender d'animal, el qual, ens mena fins a una petita collada, des de la qual, fem una curta ascensió i arribem al cim. Malgrat la poca elevació, les vistes que albirem són força interessants, Torreta de l'Orri, Serra de la Màniga, Burg, Tírvia..., admirat l'entorn, retornem per la carena a la collada, aquest retorn el fem buscant el millor pas.
Un cop tornem a ser a la collada, seguim un curt tram de sender amb marca groga, el qual, deixarem per girar cap a la dreta i seguir el sender amb un punt vermell, bé, ara un pel descolorit.

Aquest bonic sender que discórrer per antigues construccions fetes en l'època de l'extracció de carbó vegetal i amb la marca del punt vermell, ens menara fins al peu del cim del Roc dels Malls. Un cop arribats al peu del cim, les marques desapareixen, cosa que fa que ens haguem d'endinsar pel bosc, sense sender definit i buscant el millor pas, superats aquests obstacles, arribem al cim. El cim del Roc dels Malls, es el punt de trobada dels termes municipals de Llavorsí (Vall de Cardós) i Tírvia (Vall de Ferrera), està força envoltat d'arbres, cosa que dificulta la visió, però, malgrat això, les imatges del Monsent de Pallars, Pala Pedregosa de Llessui, Mainera, Pui de Linya, Tèsol, Cap de la pala del Tèsol, Espot, són fantàstiques.

Fem un mos, admirem l'entorn i reprenem la marxa, desfent l'itinerari de l'anada.

Aparquem davant de la Cabana que hi ha a l'entrada de la pista "Camí de la Bana"

PictographRuins Altitude 3,428 ft

PictographRuins Altitude 4,833 ft

PictographRuins Altitude 4,747 ft

PictographRuins Altitude 5,344 ft

sunco Jan 30, 2022

Moltíssimes gràcies per pujar aquest trac. Estava buscant informació sobre l'inici del sender de pujada al Coll de La Bana, que vam fer en part de baixada. Em sembla que algunes de les ruïnes que has fotografiat a la part de dalt són restes de les trinxeres i edificacions de la Guerra Civil.

jmbc Mont-Rebei Jan 30, 2022

Podries tenir raó que fossin edifi acions del temps de la guerra, però, no he trobat informació sobre aquestes edificacions. Ara , tampoc es pot descartar que fossin contruccions del temps de l'aprofitament vegetal del bosc.

sunco Jan 30, 2022

Hi ha un llibre que es diu "Del Montsec a les Valls d'Àneu seguint els indrets d'una guerra.Front del pallars 1938-39". Nosaltres vam trobar el recorregut i l'informacio allí. A Wikiloc tenen al compte a nom de "Indrets del front del Pallars". Si et va bé dona una ullada al recorregut "12-3. Llavorsí- Coll de Bana"

jmbc Mont-Rebei Jan 30, 2022

Gracies, company, aixi, ho faré

A tu, sempre

• Photo of VERMUTS DE MOTXILLA
    VERMUTS DE MOTXILLA Feb 17, 2023

Hola hola
    Feia dies que em mirava aquesta muntanya desde casa (tírvia) gràcies a la teva ruta em aconseguit pujar-hi un dia d'hivern amb un sol espatarrant

• Photo of VERMUTS DE MOTXILLA
    VERMUTS DE MOTXILLA Feb 17, 2023

Moltes gràcies!!!

jmbc Mont-Rebei Feb 17, 2023

Celebro que el trac t’hagi estat útil, compartir rutes es important per conèixer racons que ens serien desconeguts!!