Bos en Ven

December 25, 2015
December 2015

near Kibbelveen, Drenthe (Nederland)

Wandeling van StaatsBosBeheer door de bossen van Noordsleen (dr). Blauwe paaltjes
Start; Parkeerplaats SBB, Slenerweg, Noord Sleen - Schoonoord

• Photo of Lieselotte
    Lieselotte Dec 29, 2015

dank voor de wandeling, ga er snel gebruik van maken.

Lieselotte Oct 10, 2018

Vanmiddag deze route gedaan, prachtige herfstkleuren en een heerlijke route

• Photo of Evert Kuiken
    Evert Kuiken May 17, 2020

Dit is de Vossenvenroute, door het Sleenerzand bij Schoonoord. Je kunt op twee plekken beginnen, maar officieel moet je volgens mij bij parkeerplaats Kibbelveen langs de N376 beginnen. Bij de N381 vanaf de Bosweg kan ook. Een wandeling over kleine paden, soms een stukje over een mountainbikepad (even oppassen dan), langs vennen, over een wei bij de grafheuvels (soms begraasd door schapen, maar niet toen wij er liepen) en een kort stukje langs een weiland. Erg mooie, afwisselende route. Wel relatief druk toen wij er waren, in Coronatijd. We hebben heel wat fietsers, wandelaars en mountainbikers gezien. Maar sommige stukken erg rustig. Aanrader!