Borski Stol i Mali Stol

March 20, 2018
March 2018

near Krivelj, Central Serbia (Serbia)

Dana 11. marta 2018. ekipa od 19 planinara pohodila je Borski Stol. Snega je bilo u visini od oko 60 cm, pri cemu je zbog visoke temperature poceo vec i da se otapa, pa je to predstavljalo dodatan problem. Uspon je zapocet sa uobicajenog mesta, prevoj Cepe. Posle nekih 30ak minuta stigli smo do planinarskog doma, gde smo bili zaista toplo primljeni, i gde je moguce osveziti se i prenociti. Ubrzo smo nastavili stazom, i to ne uobicajenom ka vrhu, vec daljom kako bi napravili kruznu putanju. Uspon po snegu nije bio nimalo lak, narocito onima napred koji prte put kroz sneg, ali je zbog prelepog dana, ocaravajuceg pogleda i neumornog avanturistickog duha raspolozenje bilo vise nego na nivou. Olaksavajuca okolnost je i ta sto, po izlasku na greben, snega gotovo i da nije bilo, a gde i jeste, bilo ga je moguce zaobici. Prateci greben ubrzo dolazimo do vrha, gde se nalazi dobro poznata tabla. Pogled sa vrha je neopisiv, jer se zapravo vidi govoto citava istocna Srbija. Povratak smo obavili vec uobicajenom stazom, na kojoj je vecina markacija bilo vidljivo, sa izuzetkom onih koje su bilo pod snegom. Po povratku do doma nas nekoliko resilo je da obidje i Mali Stol, rastojanje nije veliko mada se pod snegom put otegao. Sve u svemu, jako interesantna snezna avantura, preporuka svima.